cultura

La ficció més real de la ‘black music'

El cicle Black Music & Films s'obre amb ‘Honeydripper' al Museu del Cinema

El Black Music Festival posa en marxa, avui, la vuitena edició del seu cicle de cinema, el Black Music & Films, que tindrà lloc al Museu del Cinema, on s'han programat tres sessions amb entrada lliure. La principal novetat és que aquest cicle de pel·lícules relacionades amb la música negra s'havia centrat fins ara exclusivament en el documental, i en canvi aquest any s'han seleccionat tres pel·lícules de ficció, però inspirades en històries molt reals sobre el món de la música.

Avui, a les 8 del vespre, es projectarà Honeydripper (2007), de John Sayles, que narra una història ambientada en l'Alabama rural del 1950, on el propietari d'un petit bar, el Honeydripper, espera salvar el seu negoci de la ruïna contractant el guitarrista de blues més famós del moment, Guitar Sam. La pel·lícula va guanyar el premi al millor guió del Festival de Sant Sebastià.

El dimarts 20 de març, el cicle continuarà amb Cadillac Records (2008), de Darnell Martin, una pel·lícula basada en la història de la discogràfica Chess Records, que des de Chicago va llançar Muddy Waters, Chuck Berry, Etta James, etc. Els protagonistes són Adrien Brody i Beyoncé. Tancarà el cicle, el dijous 29 de març, The girl can't help it (1956), de Frank Tashlin, una comèdia sobre les interioritats del negoci musical, en ple Big Bang del rock'n'roll.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.