Tarragonès
Revifa la polèmica per la destrucció de restes al Jaume I
La Generalitat reobre un expedient sancionador contra els responsables de la construcció de l'aparcament per la destrucció de patrimoni
L'Ajuntament, sorprès, demana que s'arxivi
La polèmica entorn del pàrquing Jaume I s'engreixa encara més. Fa gairebé deu anys, la direcció general de Patrimoni Cultural de la Generalitat va obrir un expedient sancionador contra els responsables de la construcció del pàrquing Jaume I de Tarragona per la destrucció de restes patrimonials durant les obres, la qual es va qualificar de “molt greu”.
Aquest expedient, però, va quedar paralitzat quan es va obrir un procediment penal paral·lel. Com que aquella segona investigació ara ja està tancada, es pot reiniciar el procés administratiu de l'expedient, segons va explicar ahir el delegat territorial de Cultura, Jordi Agràs, que no va voler donar detalls del procés obert. Amb tot, segons va avançar el diari digital Tarragona 21, Cultura apunta com a hipotètics responsables a la unió temporal d'empreses (UTE) formada per Sistemes Alem i Aparcaments Municipals de Tarragona, i al gerent d'aquesta última, Jesús Trasobares.
La regidora responsable de l'empresa municipal d'aparcaments, Begoña Floria, qualificava ahir de “sorprenent” la reobertura de l'expedient sancionador: “L'UTE ja no existeix i l'empresa municipal d'aparcaments ara ja no es pot defensar perquè no podem saber què va passar després de tant de temps.” Floria recorda que la llei de patrimoni determina que la Generalitat “ha d'actuar quan hi ha un delicte contra el patrimoni, i llavors no va parar les obres, cosa que hauria d'haver fet si tenia coneixement dels fets”. El consistori ha demanat a Cultura que arxivi l'expedient: “És la Generalitat la que hauria hagut d'actuar, nosaltres no en som responsables”, hi va afegir ahir la regidora.
LA DATA
Un equipament polèmic i encara aturat
El pàrquing Jaume I de Tarragona és un equipament polèmic que havia de costar menys de 4 milions d'euros, però que finalment n'ha costat més de 26 i que encara no està en funcionament, fet que provoca des de fa anys la indignació ciutadana. Les obres del que havia de ser el primer pàrquing robotitzat de la demarcació van començar el 2002. Actualment, encara es manté el projecte de reconvertir-lo en un aparcament convencional.