cultura

Campanyes publicitàries ‘retro' a la Universitat de Vic

Alumnes de Periodisme i Relacions Públiques de la UVic exposen treballs acadèmics que imaginen com haguessin estat els anuncis del centre entre els anys 40 i 60

Les modes tornen i algunes marques opten pel retroadvertising, la recuperació de campanyes publicitàries que van tenir èxit en el passat.

Aquesta és la idea de la qual parteix l'exposició Retromirada als últims anys de la publicitat, que es fruit dels treballs acadèmics d'alumnes de Publicitat i Relacions Publiques de la Universitat de Vic (UVic).

L'exposició es podrà veure al centre fins a finals d'abril i consisteix en una desena de cartells publicitaris que imaginen com haguessin estat els anuncis de la universitat vigatana si hagués existit entre els anys 40 i 60.

“La publicitat en aquella època era molt cartellista i, d'alguna manera, s'acostava a l'art”, explica Oreste Attardi, professor de Creativitat de la UVic.

Attardi va fer idear aquests cartells als alumnes per tal que coneguessin tècniques de l'època d'or de la publicitat, com ara arribar al consumidor a través d'un fort contingut emocional.

“Si la Universitat de Vic hagués existit als anys 40, la publicitat hagués apel·lat molt al fet que hi havia carreres per a homes, les enginyeries, i d'altres per a dones, infermeria i educació”, diu Attardi tot descrivint els cartells exposats.

“En el redactat dels anuncis es parlava molt del futur de l'estudiant i, a les dones, fins i tot se'ls podia dir que la carrera seria compatible amb els fills ”, conclou Attardi.

L'exposició ha estat un dels últims actes de commemoració del 15è aniversari de la UVic, que es va celebrar el curs passat.

La idea és continuar exposant els cartells que facin els alumnes de publicitat l'any que ve amb l'objectiu de crear un fons per a la universitat. Attardi està convençut que “ara hi ha un moviment que està recuperant l'essència de les marques dels 60 i les tècniques retroemocionals en les campanyes publicitàries”.

Fins i tot hi ha marques que han fet rellançaments de productes d'aquella època. La rememoració d'aquesta estètica vintage també es reflecteix, diu, en el món de la televisió. Sèries com Pan Am i Mad Men en són un exemple.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
ART

Gerard Castellví i l’emoció d’explorar

TARRAGONA
novetat editorial

Jordi Coca s’acomiada de la novel·la

Barcelona
Marcela Topor
Directora del “Catalonia Today”

“«Catalonia Today» va ser un projecte pioner a la premsa catalana”

Banyoles
Arquitectura

Clara Crous i d’Harquitectes, Premi Arquitectures ex aequo del COAC 2024

Girona
GIRONA

La penya flamenca La Gerundina clou amb una festa la celebració del seu 10è aniversari

girona
TEATRE

Cultura incentiva l’impuls d’un mercat estratègic de teatres de sala

BARCELONA
Cultura

El Museu Morera de Lleida obre al públic l’espai on conserva i restaura obres d’art

Lleida
música

El 2n Festival de Jazz omplirà de ‘swing’ Matadepera aquest cap de setmana

matadepera
GIRONA

Miquel Muñoz guanya el Premi Joves Fotògraf(e)s de l’INSPAI

GIRONA