Cinema Estrena

ESTRENA

Xavier Roca

Sempre ens quedarà París

El retorn d'una parella madura i en crisi a París –molts anys després d'haver-hi passat la lluna de mel– és el punt de partida de Le week-end, una comèdia agredolça sobre els implacables efectes del pas del temps en l'amor, que ha dirigit el britànic Roger Michell (Notting Hill) a partir d'un guió del prestigiós escriptor Hanif Kureishi, i que protagonitzen uns excel·lents Jim Broadbent i Lindsay Duncan secundats per Jeff Goldblum.

Director i guionista –que han col·laborat en diverses ocasions, per exemple a la sèrie El Buda dels suburbis– van passar per la darrera edició del Festival de Sant Sebastià, on la pel·lícula participava a competició, per presentar-la, i allà aquest diari va tenir ocasió de parlar amb ells. Kureishi explicava: “La majoria de la gent viu o ha viscut en parella, i en aquest cas ens preguntàvem què pot passar quan una d'elles que ha viscut molts anys de relació va un cap de setmana a París per celebrar el trentè aniversari del seu casament. De fet, és una història bastant senzilla i quotidiana, que en realitat són meravelloses.”

Segons Roger Michell, “es tracta d'una pel·lícula sobre què li passa a una parella gran un cop els fills han marxat de casa i es queden sols. La idea la vam tenir fa sis anys, sense plantejar-nos com acabaria la història: si al final seguien junts, se separaven... Kureishi i jo vam viatjar a París i vam anar junts als mateixos llocs que recorren els protagonistes. També vam anar a un hotel de mala mort, vam pujar a peu les escales de Montmartre... Tot això ens va ajudar a desenvolupar conjuntament la història”.

Darrerament proliferen –i amb força èxit– les històries amables protagonitzades per gent a les portes de –o immerses en– la tercera edat: El último concierto, El exótico Hotel Marigold, Cuarteto... Michell atribueix aquesta tendència al fet que “la gent gran és cada cop més jove, ara si tens seixanta anys la teva vida no ha acabat. De fet, pot ser un nou començament: molts divorcis es retarden a aquesta edat, la Viagra ha ajudat a fer que es puguin continuar mantenint relacions sexuals...”.

El cineasta britànic no està gaire d'acord amb la hipòtesi que Le week-end es pugui veure com el que els passa als protagonistes de Notting Hill –aquella comèdia romàntica protagonitzada per Julia Roberts i Hugh Grant– anys després del desenllaç; en tot cas, espera que si algun cop es fa una seqüela de Notting Hill “pugui comptar amb guió de Kureishi”.

La carrera de Michell alterna les pel·lícules rodades a la seva Anglaterra natal –com Titanic Town, El intruso o Venus– amb produccions de Hollywood com ara Al límite de la verdad, amb Ben Affleck i Samuel L. Jackson, o Morning Glory, amb Rachel McAdams i Harrison Ford. “De cada quatre pel·lícules –explica– una és una gran producció de Hollywood que faig servir per poder finançar les altres tres. També m'agrada fer de tant en tant pel·lícules amb grans estrelles i molt pressupost, però on poso realment el meu cor és en les altres, més petites i modestes però on puc treballar realment en la història i amb els actors.”

le week-end
Direcció: Roger Michell Interpretació: Jim Broadbent, Lindsay Duncan Gènere: Comèdia País: Gran Bretanya, 2013


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.