Música

temporada alta 2014, música

xavier castillón

Un festival dins del festival

T ot i no ser el seu ingre­di­ent prin­ci­pal, la música està molt pre­sent a Tem­po­rada Alta, sovint en pro­duc­ci­ons híbri­des que bar­re­gen llen­guat­ges escènics, i aquest any en tenim uns quants exem­ples: el Mac­beth de Brett Bai­ley, amb la No Bor­ders Orc­hes­tra, i King size, de Chris­toph Mart­ha­ler, en què con­vi­uen Schu­mann amb The Kings i The Jack­son 5, són dues des­ta­ca­des pro­pos­tes inter­na­ci­o­nals en què la música té un impor­tant pes específic, com també passa a la nova pro­ducció de Cor de Tea­tre, després de la tri­om­fal Ope­retta: Alle­gro.

Però Tem­po­rada Alta també ofe­reix un iti­ne­rari de con­certs, una espècie de fes­ti­val dins del fes­ti­val, que té com a esce­nari prin­ci­pal l'Audi­tori de Girona. Aquest diven­dres, coin­ci­dint en el temps amb l'espec­ta­cle inau­gu­ral del fes­ti­val, tindrà lloc a la sala de cam­bra de l'Audi­tori el con­cert de Bom­bino, l'excel·lent gui­tar­rista tua­reg que ha impres­si­o­nat les elits del rock amb el seu elec­trit­zant blues-rock, com ho demos­tra el fet que Dan Auer­bach (The Black Keys) hagi produït el seu segon disc inter­na­ci­o­nal, Nomad, motiu de la gira que el porta ara a Girona.

També aquest diven­dres inau­gu­ral, però a l'esce­nari de la sala La Mirona de Salt, el grup madri­leny Vetusta Morla hi pre­sen­tarà el seu ter­cer disc, La deriva, que l'ha con­fir­mat com un dels refe­rents del nou rock inde­pen­dent espa­nyol. Obrirà el con­cert la banda giro­nina Car­men 113, rein­ven­tada i revi­ta­lit­zada en el seu ter­cer disc, Meca­nis­mos de defensa.

Tor­nant a l'Audi­tori, hi tro­bem dos inqui­ets músics euro­peus de la mateixa quinta: la por­tu­guesa Dulce Pon­tes (1969), dama del fado per­me­a­ble, farà el 9 d'octu­bre la pre­sen­tació a Cata­lu­nya del seu pri­mer disc en cas­tellà, Puer­tos de abrigo, sense obli­dar el seus clàssics lusi­tans; i el francès Yann Tier­sen (1970) demos­trarà que és molt més que l'autor de la banda sonora d'Amélie, en un con­cert que tindrà lloc el 17 d'octu­bre, dins la gira del seu vuitè disc, Infi­nity, amb temes can­tats en francès, anglès, bretó, islandès i feroès.

Per l'Audi­tori pas­sa­ran també els grans èxits musi­cals de la tem­po­rada, Els Amics de les Arts (10 d'octu­bre) i la majúscula gra­nada en minúscula de Sílvia Pérez Cruz i Raül Fernández Refree (31 d'octu­bre), sense obli­dar la con­fir­mació que Adrià Puntí està cada vegada més a prop de tren­car un llarg i dolorós silenci dis­cogràfic: ara fa un any va ofe­rir un gran con­cert a l'Audi­tori i hi tor­narà el 5 de desem­bre amb la potent Band Bang Bang: Lluís Costa, Pere Martínez i Dani Pujol.

Le Crou­pier viatja al Paral·lel

Le Crou­pier, el grup lide­rat pel músic celle­renc Car­les Cors, torna a Tem­po­rada Alta –on ja havia pre­sen­tat un disc sota la vela del Circ Raluy– amb el seu espec­ta­cle més tea­tral, Espe­rança Dina­mita (Cançons de revista). Amb dra­matúrgia de Josep Ma. Miró Coro­mina i direcció escènica de Xavier Pujolràs, Le Crou­pier recu­pera “velles par­ti­tu­res belles” que sin­te­tit­zen l'essència de l'època dau­rada del Paral·lel bar­ce­loní.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.