Montblanc clou a l'alça el cap de setmana inicial del Clickània
Més de 12.500 persones han passat pel recinte de Sant Francesc durant el primer cap de setmana del Clickània, el Festival de Playmobil de Montblanc. Aquestes xifres superen de molt les que es van registrar al començament de l'edició passada. Així, si el 2014 el primer dissabte i diumenge hi va haver 7.500 visitants, enguany en els dos primers dies de fira s'han superat els 9.200. A aquests, cal afegir-hi els 3.300 que ahir van passar per les instal·lacions de la fira.
El públic ha tornat a ser majoritàriament familiar i de proximitat. Si habitualment Montblanc ja atrau visitants del Camp de Tarragona, les Terres de l'Ebre, l'àrea metropolitana de Barcelona, el Penedès, la Catalunya Central i la plana de Lleida, aquesta vegada, a més, s'ha notat un increment del nombre de visitants del País Valencià, que han aprofitat la festivitat del 9 d'octubre per acostar-s'hi. I això satisfà plenament l'Ajuntament montblanquí, organitzador de l'esdeveniment, ja que els comerços de la vila i en especial els restauradors han notat positivament l'efecte del festival. Segons els organitzadors, aquest impacte va molt més enllà i se'n beneficien establiments del conjunt de la Conca de Barberà i, fins i tot, de l'Alt Camp. “S'ha complert l'objectiu de donar satisfacció als aficionats als clicks i dinamitzar econòmicament Montblanc a partir de l'activitat turística”, destaquen.
Al costat d'això, el balanç que en fan els assistents també ha estat molt bo i la presència d'un gran nombre de visitants no ha estat inconvenient perquè la gestió dels espais hagi funcionat correctament. De fet, l'any passat ja es va optar per celebrar el festival en dos caps de setmana, amb la qual cosa es redueixen cues, s'eviten saturacions i es guanya espai. Però també perquè s'assegura durant més dies l'impacte econòmic al territori.
El cap de setmana que ve, el 17 i el 18 d'octubre, el públic podrà tornar a gaudir del Clickània, ja que es repetirà la programació amb les exposicions, l'espai de venda, jocs i tallers, actuacions al carrer, concurs del click amagat i el concurs de diorames, entre altres activitats.