cultura

Pere Vilà s'endinsa en la ment d'un polític defenestrat

Ahir va preestrenar ‘L'artèria invisible' en el marc del festival Temporada Alta, amb la sala del Truffaut plena a vessar i acompanyat dels actors Àlex Brendemühl, Àlex Monner i Joana Vilapuig

Després d'haver-se pre­sen­tat a la Set­mana Inter­na­ci­o­nal de Cinema de Valla­do­lid i al Fes­ti­val de Cinema de Mont-real, L'artèria invi­si­ble, el quart llarg­me­tratge de Pere Vilà Bar­celó, es va pre­es­tre­nar ahir a Girona, dins el fes­ti­val Tem­po­rada Alta. Amb la sala del cinema Truf­faut plena a ves­sar –feia dies que ja no que­da­ven entra­des–, el cine­asta gironí va pre­sen­tar la pel·lícula acom­pa­nyat d'alguns dels actors que con­for­men el repar­ti­ment, com són Àlex Bren­demühl i Joana Vila­puig (i que es com­pleta, en els papers prin­ci­pals, amb Àlex Mon­ner, Nora Navas i Fran­cesc Gar­rido). Entre altres, a la pro­jecció no hi va fal­tar el prin­ci­pal pro­duc­tor de la pel·lícula, Joa­quim Vidal, que també és un dels autors, jun­ta­ment amb Josep Valls, de la novel·la ori­gi­nal (El peatge) en la qual es basa el guió d'aquest film.

El cine­asta gironí defi­neix L'artèria invi­si­ble com la història de qua­tre per­so­nat­ges units per l'aban­do­na­ment i el xan­tatge (emo­ci­o­nal i econòmic). Narra la història de Vicenç (Bren­demühl), un polític víctima d'un xan­tatge que a més ha de tram­pe­jar els pro­ble­mes del seu matri­moni. Vilà explica que va voler can­viar el títol del lli­bre ins­pi­rant-se en una lle­genda asiàtica que narra que totes les per­so­nes estan uni­des per fils invi­si­bles. “Mal­grat estar inco­mu­ni­ca­des, les per­so­nes sem­pre estan uni­des més enllà de la seva pròpia existència”, va apun­tar. “I cada un d'aquests per­so­nat­ges intenta for­mar una idea de família a par­tir de retalls que no són els seus, perquè tots es tro­ben total­ment sols i des­em­pa­rats. Ja no saben com esti­mar-se”, va remar­car.

Al direc­tor, al qual sem­pre li ha agra­dat esco­dri­nyar què ocorre de por­tes endins per gra­tar en les misèries quo­ti­di­a­nes dels seus per­so­nat­ges, no li fa res reconèixer que les seves pel·lícules no són “còmodes de veure”. El film, com els seus ante­ri­ors tre­balls, està cons­truït de silen­cis i plans llargs, una opció tècnica i estètica que li és ideal per endin­sar-se en l'ànima humana. “He vol­gut reflec­tir l'impacte inte­rior que no veiem del que suc­ce­eix a l'exte­rior.”

Per la seva banda, els actors van des­ta­car l'experiència que ha supo­sat tre­ba­llar amb el direc­tor. Bren­demühl explica que no li va cos­tar gens fer el paper –“estic acos­tu­mat als silen­cis, em costa menys que par­lar”– i va con­fes­sar que per pre­pa­rar-se es va ins­pi­rar en la imatge pública dels polítics actu­als, sense espe­ci­fi­car quins en par­ti­cu­lar.

L'artèria invi­si­ble s'estre­narà als cine­mes el 4 de desem­bre. A Girona, al Cinema Truf­faut.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia