Estimada, enigmàtica i contradictòria Valentina
Si ens situem a la França trencadora de la segona meitat dels seixanta ens trobem, a més del moment efervescent de la Nouvelle Vague i les cançons de Silvie Vartan, amb llambordes pels carrers de París, amb la reivindicació intel·lectual d'un mitjà tan popular com el tebeo i amb la creació de noves heroïnes de ficció, com Barbarella, a les quals no els calia tenir un xicot per tenir un paper rellevant en les seves històries. A Catalunya, a la mateixa època, Enric Sió dibuixava el primer còmic d'oposició al franquisme a les planes d'Oriflama i amb la mateixa flaire renovadora apareixia a itàlia Valentina de Guido Crepax. Fill d'una època de trencar vells mites, el personatge encara és prou vigent. La seva desinhibició sexual, la seva independència i la seva intel·ligència encara són valors que no es toleren a moltes dones. I pel que fa al seu plantejament gràfic, la sèrie va ser plenament innovadora i és, en aquest sentit, plenament actual. Guido Crepax va descompondre la imatge en plans detall que capgiraven la narració lineal característica dels còmics. L'espai i el temps prenien noves dimensions: simultàniament es podien contemplar dos espais allunyats físicament; o jugar simultàniament amb el passat i el present; o alentir el temps actual. Aquest volum de butxaca recull quatre àlbums que formen la tetralogia de Baba Yaga. Perfecte per endinsar-se en el món de Valentina.