Còmic

sector en Expansió

El manga fa créixer un 11% les vendes de còmics a Catalunya

L’ICEC estima que entre el 55% i el 60% de l’augment s’ha produït gràcies als productes japonesos

L’aposta de les plataformes per l’‘anime’ i l’entrada massiva de públic jove expliquen la pujada

L’aposta de les pla­ta­for­mes per l’anime, en espe­cial de Net­flix; el con­fi­na­ment i l’incre­ment de la lec­tura; l’entrada mas­siva del públic més jove, i la major aposta per part de les edi­to­ri­als, amb una oferta per a tots els públics i amb l’apa­rició de nous segells, són alguns dels motius que han dis­pa­rat la venda de manga a Cata­lu­nya. Així ho han expli­cat a l’ACN edi­tors i experts del món del manga. Segons l’ICEC, amb dades de Libri­red, entre el 2020 i el 2021es va pro­duir un incre­ment de l’11,6% en la venda de còmics a Cata­lu­nya , una tònica que segueix aquest 2022. S’estima, ha apun­tat l’ICEC, que entre el 55% i el 60% d’aquest aug­ment cor­res­pon al manga.

En pandèmia, segons va infor­mar la Con­fe­de­ració Espa­nyola de Gre­mis i Asso­ci­a­ci­ons de Lli­bre­ters (CEGAL), la venda de manga han cres­cut un 70%. “El manga segueix sent una porta d’entrada al món del còmic i la lec­tura per a molts joves, i a més té una gran capa­ci­tat per rete­nir als lec­tors amb pro­pos­tes que s’adap­ten al moment vital del lec­tor”, van des­ta­car els repre­sen­tants de CEGAL.

Segons l’ICEC, amb dades de Libri­red, hi ha un incre­ment de l’11,6% en la venda de còmics en gene­ral a Cata­lu­nya entre 2020 i 2021, que és supe­rior a l’incre­ment de lli­bres en total. Si el 2020 es van ven­dre 4.495.047 exem­plars d’entre 980.277 títols venuts; el 2021, es van ven­dre 5.016.246 exem­plars d’entre 1.030.883 títols, i la pri­mera mei­tat de 2022, entre gener i juny, s’han venut 2.799.791 exem­plars d’entre 510.719 títols.

S’estima, apunta l’ICEC, que entre el 55% i 60% d’aquests títols i exem­plars cor­res­pon al manga. Edi­tors i experts en manga han expli­cat a l’ACN els motius d’aquest incre­ment que s’ha impo­sat durant la pandèmia i arran del con­fi­na­ment. L’edi­tora i coor­di­na­dora edi­to­rial de la línia de manga a Norma Edi­to­rial, Anna­bel Espada, explica que el manga és un gènere que feia bas­tant temps que tenia una tra­jectòria ascen­dent amb la intro­ducció de nou públic, però, afe­geix, després del con­fi­na­ment s’ha vist un incre­ment molt sig­ni­fi­ca­tiu a nivell de l’interès i de les ven­des de manga.

Fran­cisco Cal­derón, direc­tor edi­to­rial d’ECC, creu que l’aug­ment nota­ble de ven­des s’ha notat en el còmic i en el manga de manera lineal i sobre­tot durant la pandèmia. “La gent va apro­fi­tar per com­prar en línia, per lle­gir més i tenir més oci per gau­dir i vam tenir un aug­ment sig­ni­fi­ca­tiu de les ven­des”, asse­gura. “El gran motiu és que la gent ha pas­sat l’oci a casa seva i ha bus­cat for­mes que no és gas­tar-se els diners en sor­tir i s’ha cen­trat més en el con­sum dins de casa”, indica. Cal­derón creu que gent que ha entrat durant la pandèmia a lle­gir manga s’han que­dat. “No ha estat un boom de tres o qua­tre mesos, sinó que el nom­bre de lec­tors ha cres­cut i es manté.”

Un altre motiu per expli­car l’auge del manga és l’aposta de les pla­ta­for­mes per l’anime. Bin­land Saga, My hero aca­demy, Jojo’s bizarre adven­ture o Vin­land saga són algu­nes de les sèries ani­ma­des que es poden veure, per exem­ple, a Net­flix. Espada des­taca que “han aju­dat molt les pla­ta­for­mes, que han ani­mat als espec­ta­dors a bus­car la versió de manga de l’anime que han vist per stre­a­ming”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia