Cultura

Amb tot el cor

16 edició

Cada dia 55 catalans moren com a conseqüència d’alguna patologia del cor. Les angines de pit, els infarts, les cardiopaties de naixement, les morts sobtades i les insuficiències cardíaques són la principal causa de mort a Catalunya, per davant del càncer. És per aquest motiu que la setzena edició de La Marató de TV3, que se celebra avui, torna a tenir aquestes patologies com a protagonistes, tal com ja va fer el 1995.
Han passat 16 anys des que La Marató de TV3 es va convertir en altaveu de la lluita per combatre la leucèmia en la que era la seva primera edició. I, des d’aquell llunyà 1991, el programa ha centrat el seus esforços en 15 objectius diferents que van des del càncer– que va batre tots els rècords de recaptació amb 8.712.000 euros en el marcador final- fins al dolor crònic, que l’any passat va ser objecte de la conscienciació social del programa.

Les malalties cardiovasculars tornen a ser avui, 12 anys després, les protagonistes de les 12 hores de programa en directe que conduirà el periodista Miquel Calçada i que comptarà amb actuacions musicals com les dels actors del musical de Grease, La Cubana, Lax n’Busto o Sabor de Gràcia.

Les experiències de 27 malalts, 13 metges, entrevistes, vídeos informatius i experiments en directe donaran cos al programa. A més, l’edició d’aquest any presenta una sèrie de novetats, com el canvi en el marcador dels diners que es recapten, que per primera vegada s’actualitza de forma dinàmica, o la introducció d’una nova seu per recollir donatius, que serà itinerant i que, aquest any, s’instal·la a Manresa.

Presència blaugrana
Xavi Abad, director de La Marató, va destacar durant l’acte de presentació, la presència de Joan Laporta, acompanyat d’algun jugador del primer equip del Barça, “que explicarà com es va viure al vestidor del club la mort sobtada d’Antonio Puerta”.

De fet, el Barça ha donat a la causa la recaptació del partit del Gamper, que es va celebrar poc després de la mort del jugador sevillista. A més, també passaran pel plató de La Marató de TV3 altres personalitats com Johan Cruyff o la vídua de Manuel Vázquez Montalbán, Anna Sallés.

Tot plegat fa que Francesc Escribano, director de TVC, asseguri que, des de la seva primera edició, “La Marató diu molt de la capacitat de la cadena de comunicar-se amb la gent del país, i diu molt de la nostra audiència”, tal com reconeix l’eslògan del programa: Diu molt de tu!


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.