Art

art

Picasso i Dalí, ampliats al Museu de l’Eròtica de Barcelona

El Museu de l’Eròtica de Barcelona ha ampliat el seu fons dedicat a Picasso amb dotze litografies de la Suite 347, de l’etapa final de l’artista (1968) i fruit de la seva observació dels grans mestres de la pintura europea entre els segles XVI i XIX.

La directora del museu, Sarah Rippert, detalla a ACN que es tracta de peces “explícites, amb molt de sexe i de dones” que barregen diferents temàtiques. El circ, els cavallers i els mosqueters, el nu femení i les referències artístiques vinculades a Rafael, El Greco, Rembrandt, Velázquez, Ingress, Delacroix, Monet i Poussin centren la temàtica de les noves adquisicions.

Aquesta suite es va mostrar per primera vegada el 1968 a la Galerie Louise Leiris de París i pel seu elevat to eròtic es va exposar en una sala privada. Rippert recorda que Picasso “va explotar el sexe i la sexualitat humana de manera audaç i sense tabús, mirant de capturar l’essència del desig”.

La reestructuració de la col·lecció de Picasso ha permès a l’equipament inaugurar una nova sala dedicada a Salvador Dalí, després d’adquirir recentment un nou gravat de l’empordanès, El Judici de París (1981). Segons Rippert, es tracta “d’una bona oportunitat de veure dues visions diferents de l’erotisme”.

El museu ja tenia algunes obres de Dalí, com ara Venus i l’amor (1971) i un gravat protagonitzat per una peculiar i eròtica deessa de l’amor acompanyada per Cupido.

A la mateixa exposició també hi ha Les set arts (1980), una col·lecció de plats de porcellada d’edició limitada en la qual Dalí retrata la seva particular visió de les set arts. “Vam pensar que Dalí també necessitava més protagonisme”, admet Rippert, “juntament amb Picasso, perquè la gent també mereix veure el costat més eròtic dels artistes”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.