Cultura

Allen recupera públic

Cinema

Títols històrics de Woody Allen com Marits i mullers, Misteriós assassinat a Manhattan o Desmuntant Harry van aconseguir recaptacions més baixes, en el seu primer cap de setmana d'exhibició, que Vicky Cristina Barcelona. Si la tendència no canvia, el film rodat a Barcelona acabarà superant de llarg la recaptació total d'aquests títols. Les xifres del seu primer cap de setmana d'exhibició són les més altes del director dels darrers quinze anys, com a mínim: 3,71 milions de dòlars (uns 2,4 milions d'euros).

És una xifra discreta si es compara, per exemple, amb els 26 milions d'euros de Tropic thunder, estrenat també divendres passat, o amb el rècord absolut de 158 milions de dòlars en tres dies establert per El caballero oscuro. Però en el context de la filmografia de Woody Allen, que treballa amb pressupostos baixos i mai ha gaudit del favor del gran públic al seu país, les xifres conviden a l'optimisme. I vénen acompanyades, a més, de crítiques excel·lents en els principals mitjans de comunicació escrits dels EUA.

Mals inicis recents
Els 3,71 milions de dòlars, que s'han recaptat en 700 sales de cinema, contrasten especialment amb la seva darrera pel·lícula, El somni de Cassandra, que es va quedar per sota del milió de dòlars. Scoop (2006), protagonitzada pel mateix Woody Allen, va arribar als 3 milions de dòlars el primer cap de setmana i a 10,5 milions en total. Match point (2005) no va començar bé, però va arribar a sumar 23 milions de dòlars.

No hi ha cap més xifra remarcable si es va mirant enrere en la filmografia del cineasta de Manhattan: Melinda i Melinda, Qualsevol altra cosa, Un final made in Hollywood, La maledicció de l'escorpí de jade... Pel·lícules rodades totes als Estats Units, els resultats comercials de les quals expliquen l'emigració de Woody Allen: ni la presència d'estrelles com Charlize Theron, Julia Roberts, Sean Penn o Kenneth Branagh el van salvar del naufragi.

Així, doncs, el 2005 va iniciar una trilogia de films rodats a Londres (Match point, Scoop, El somni de Cassandra) i el 2007 va desembarcar a Barcelona, amb Jaume Roures de MediaPro com a productor. Les bones crítiques de Cannes i els EUA i les primeres xifres de taquilla apunten que l'operació està resultant un èxit.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.