Arts escèniques

TEATRE

El Eje ‘esquartera’ el conte clàssic d’‘Els Tres porquets’ a la Sala Beckett

Pau Masaló ha escrit la dramatúrgia de ‘Tres porquetes’ per a la companyia de teatre, a partir de la investigació a la sala d’assaig

L’obra s’estrena dimecres a la sala de dalt de la Beckett

Els artistes d’El Eje, companyia resident de la Sala Beckett de la temporada, estrenen demà Tres porques (fuins al 16 de febrer a la sala de dalt), el resultat d’una investigació sobre el conte infantil i la indústria càrnia a Catalunya. El grup, amb dotze anys de trajectòria, s’alia amb diferents dramaturgs i directors per experimentar el fet teatral. Ara, ha comptat amb Pau Masaló, en la creació i dramatúrgia, mentre que Carla Tovias comparteix direcció amb Èric Balbàs. Sense voler fer un espectacle activista ni tampoc teatre documental han anat construint Tres porques (que interpreten Laia Alberch, Maria Hernández Giralt i Mar Pawlowsky) a partir de la recerca a la sala d’assaig.

Per als membres de la companyia el conte clàssic d’Els tres porquets és un cant a la meritocràcia (“si ets diligent a la feina i construeixes una llar ferma, t’escaparàs del llop”, explica Masaló) i al consumisme. Al muntatge, les tres actrius són unes porques que construeixen un escorxador, en les que aparentment acabaran sacrificades. Si al principi, la dramatúrgia de les tres actrius és visual, més endavant exposen les raonsdels tres animals d’intentar sortir del sistema. En l’obra, manen les reflexions que fa una treballadora de la carn (es dedica a esquarterar els animals a trossos per poder fer els diferents processos). Després d’algunes sessions d’entrevistes li han gravat la veu que es completa amb uns sobretítols. Sobta el que mentre el volum del negoci de la indústria càrnia a Catalunya (es produeix anualment més de dos milions i mig de tones de carn de totes les espècies: porcí, boví, oví, caprí, equí, aviram i conill i genera un negoci anual de 10.000 milions), passi tan desapercebuda a les ciutats, que ja arriba degudament empaquetada als supermercats.

Masaló i El Eje havien coincidit estudiant a l’institut dl Teatre També la Ignífuga (el grup de Masaló dels primers anys) va compartir escenari al Tantarantana amb el trio liderat per Pawloski, Hernàndez i Balbàs. De fet, El Eje va provar la direcció internacional gràcies a Temporada Alta el 2023 amb Euforia y desazón, compartint projecte amb el dramaturg i director argentí Sergio Baos.

Torna ‘Cacophony’

Després d’estrenar-se a la Beckett fa tot just un any i de fer temporada al Teatro de la Abadía de Madrid la passada tardor, aquesta setmana torna a la Sala de baix de la Beckett Cacophony de la dramaturga anglesa Molly Taylor amb direcció d’Anna Serrano Gatell. En aquesta ocasió, torna amb canvis al repartiment: a les actrius Gemma Martínez, Mariona Pagès i Clara Sans, s’hi sumen Martí Atance, Artur Busquets i Laia Manzanares. A més a més, l’actriu Sandra Pujol, que també formava part del repartiment original, passa a interpretar el personatge de l’Abi, la protagonista d’aquesta història sobre l’efecte que poden tenir les xarxes socials a les nostres vides.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.