Art

art

Un mural a Vilanova i la Geltrú del català Slim Safont, premiat com un dels millors del món

L’artista Nil Safont (Berga, 1995), més conegut com a Slim Safont, ha estat premiat en el concurs internacional d’art urbà Street Art Cities pel mural que va pintar a finals d’any als blocs de Sant Joan de Vilanova i la Geltrú. L’obra, de títol Dels primers d’arribar fins avui, ha estat la segona classificada en la categoria Expert Spotlight. El certamen Street Art Cities, el més important d’art urbà, va néixer el 2016 i actualment és actiu en més de 100 països i 1.800 ciutats.

El mural d’Slim Safont conté la imatge d’una noia, l’Ainhoa, usuària del centre obert del barri de Sant Joan de Vilanova i la Geltrú, que porta a les seves mans un retrat d’aquelles primeres famílies que van arribar al municipi durant l’onada migratòria espanyola dels anys cinquanta i seixanta. Aquest és l’homenatge que l’artista fa a aquest nucli, iniciat el 1957 amb la construcció de la barriada 21 de Enero, a tocar de la plaça Xoriguer. El projecte va ser fruit de la participació dels veïns i veïnes, gràcies a una sessió comunitària a la qual es van convidar les persones que havien viscut o viuen al barri i que van compartir idees, vivències i emocions amb l’objectiu de recuperar-ne els orígens, i com a mitjà d’unió i de cohesió social.

El 21 de Enero va ser l’embrió del que acabaria esdevenint el barri de Sant Joan. Amb la seva construcció va formar-se un nou carrer, el de Josep Coroleu, que baixa perpendicular des del carrer de l’Aigua fins a baix a mar. Aquests blocs van formar un barri suburbial als afores de Vilanova i la Geltrú, fins a aproximadament el 1977, quan es va anar consolidant amb una sèrie d’edificis i carrers, un nou eixample i la creació de l’Associació de Veïns de Sant Joan, la primera de tot Vilanova.

Els veïns van desenvolupar una tasca de vertebració social i van començar a construir una consciència de pertinença al barri, gràcies sobretot a l’Associació de Veïns, a través de la qual van aconseguir importants millores. Avui en dia, aquests blocs continuen sent espais d’acollida, aquesta vegada per la nova onada de nouvinguts, una mostra de diversitat cultural de diferents regions del món.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia