cultura

Imatge del TNC

El Cor de Teatre és la imatge per a la temporada 2010-2011 del Teatre Nacional, en què hi estrenaran ‘Operetta', de Jordi Purtí

‘El concert' els ha obert totes les portes i el porten diumenge al Mercat de Música Viva de Vic

N'hi ha que, sense haver empa­tat con­tra ningú, pro­cla­men als qua­tre vents que ja són pro­fes­si­o­nals de les arts escèniques. N'hi ha que des de l'ama­teu­risme tre­ba­llen amb passió, amb rigor, amb talent, amb una idea clara d'allò que volen fer, refor­mu­lant els seus objec­tius en funció de les fites acon­se­gui­des, però sense per­dre mai de vista uns prin­ci­pis, un cri­teri bàsic que dóna sen­tit a tot allò que fan. Els de la pri­mera espècie aca­ben esta­ve­llant-se. El Cor de Tea­tre, diri­git per David Costa, és dels de la segona. Pos­si­ble­ment Cor de Tea­tre, amb ori­gen a Banyo­les i fruit, els dos pri­mers anys (1997-1999) d'una ini­ci­a­tiva muni­ci­pal, no va néixer amb la idea d'apun­tar cap a la pro­fes­si­o­na­li­tat, com a mínim de manera col·lec­tiva. L'objec­tiu era fer un bon tre­ball i veure fins on es podia arri­bar. Pot­ser sí que era un objec­tiu que alguns dels seus mem­bres fes­sin els pri­mers pas­sos en aquesta direcció, i així ho van fer Júlia Mora –co-fun­da­dora de Micro­cos­mos Tea­tre, com­pa­nyia de tea­tre musi­cal amb tres espec­ta­cles fami­li­ars de tite­lles i tea­tre d'objec­tes al seu reper­tori–, Albert i Fran­cesc Mora –cofun­da­dors de la com­pa­nyia, també de tea­tre musi­cal, Egos Tea­tre, que ha tri­om­fat amb els seus tres pri­mers mun­tat­ges, Rud­di­gore o La nis­saga maleïda, En Joan sense por o La casa sota la sorra– i Laura Ruhí i Alba Bosch, sopra­nos que actu­al­ment cur­sen estu­dis de cant líric a la pres­ti­gi­osa Guild­hall School of Music & Drama de Lon­dres, i de les quals és molt pos­si­ble que se'n senti a par­lar força en un futur no gaire llunyà, ja que aquest estiu Ruhí ja ofe­ria alguns reci­tals acom­pa­nyada al piano per Maria Per­pinyà, i Bosch ja ha fet algun paper al Liceu.

El que no s'espe­rava al prin­cipi David Costa, direc­tor del cor, és que el procés acabés essent col·lec­tiu. La for­mació va néixer fruit d'una ini­ci­a­tiva del con­sis­tori encapçalat per Joan Solana, el 1997, i vin­cu­lat, els pri­mers dos anys, a l'Aula Muni­ci­pal de Tea­tre, diri­gida ales­ho­res per Xicu Masó. Dos anys després, el Cor de Tea­tre es va con­ver­tir en asso­ci­ació, amb un con­veni amb el con­sis­tori, del qual sem­pre ha rebut suport.

El salt defi­ni­tiu

L'any 2006 Cor de Tea­tre, després d'uns quants espec­ta­cles que ja des­ta­ca­ven per la seva qua­li­tat, va estre­nar El con­cert, que és el mun­tatge que els ha obert totes les por­tes i que pre­sen­ten pre­ci­sa­ment aquest diu­menge al Mer­cat de Música Viva de Vic. Va ser després d'assis­tir a una funció d'El con­cert que Jordi Purtí, direc­tor d'escena i un dels artífexs del recor­dat Hop!era –espec­ta­cle d'acos­ta­ment de l'òpera al públic a través dels gags, el mim i l'humor, cocreat i codi­ri­git amb Toni Albà– els va pro­po­sar fer un espec­ta­cle amb pro­ducció del TNC, on es podrà veure a la Sala Gran els caps de set­mana del 14 de maig al 15 de juny. No és només això, sinó que la com­pa­nyia va ofe­rir ahir un tast de l'espec­ta­cle, Ope­retta, en l'acte de pre­sen­tació de la tem­po­rada 2010--2011 del TNC , de la qual també en són la imatge pro­mo­ci­o­nal. Ope­retta té molts punts de simi­li­tud amb Hop!era, perquè també bar­reja òpera i tea­tre ges­tual d'humor, i els objec­tius són els matei­xos.

El repte més pro­per de Cor de Tea­tre, després de diu­menge, és l'estrena del seu pri­mer mun­tatge pro­fes­si­o­nal com a col·lec­tiu, Con­cert tem­pes­tiu, produït per El Canal, ideat i diri­git per un vell cone­gut, Xicu Masó, a La Pla­neta, els dies 1, 2 i 3 d'octu­bre, en el marc de Tem­po­rada Alta i la 20a Pro­posta de Tea­tre Inde­pen­dent.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.