cultura

La Vall d'Albaida s'ompli de titelles

El festival més antic de les arts escèniques valencianes reuneix 21 companyies entre el 10 i el 14 de novembre

Demà dime­cres, el Museu inter­na­ci­o­nal de tite­lles d'Albaida (MITA) aco­llirà la inau­gu­ració de la 26a Mos­tra inter­na­ci­o­nal de tite­lles de la Vall d'Albaida que es desen­vo­lu­parà en díhuit pobla­ci­ons.

En total, entre el 10 i el 14 de novem­bre, s'hi ofe­ri­ran més de mig cen­te­nar de fun­ci­ons i acti­vi­tats a càrrec de 21 com­pa­nyies que per­me­tran conèixer totes les pos­si­bi­li­tats expres­si­ves d'un art tan sin­gu­lar com són els tite­lles.

De la pro­gra­mació des­taca espe­ci­al­ment el reforçament de la vocació inter­na­ci­o­nal del fes­ti­val amb la presència de sis grups estran­gers i l'estrena a Espa­nya de tres de les seues obres: Tres somos tres de Papa­lote i Pico Sucio del Reta­blo, ambdós pro­ce­dents de Cuba, i Arlechín, vaga­bundo bus­cando a la lluna llena dels ita­li­ans Viva­o­pe­ra­cir­cus.

Com a punt de tro­bada dels tite­llai­res valen­ci­ans, les com­pa­nyies Bam­ba­lina Tea­tre Prac­ti­ca­ble, La car­reta, Edu Borja Llu­erna Tea­tre, Tea­tro La estre­lla i la fede­ració valen­ci­ana d'Unima, ofe­ri­ran les seues últi­mes pro­duc­ci­ons. A més la pro­gra­mació inclou un cicle de curt­me­trat­ges d'ani­mació d'empre­ses autòcto­nes.

El públic adult podrà gau­dir dels mun­tat­ges Mini­mal magic, de Teia Moner; La tem­pesta, de La com­pa­nyia del príncep Toti­lau; Car­men, de Bam­ba­lina Tea­tre Prac­ti­ca­ble i La mal­dición de Poe de Tea­tro Cor­sa­rio.

Un dels plats forts serà l'estrena abso­luta de l'obra Del otro lado del árbol d'Elfo Tea­tro. L'orga­nit­zació també reco­mana l'actu­ació d'Iñaki Mata que porta la tècnica de les mari­o­ne­tes a extrems total­ment nous.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.