La història com a valor turístic
Nou municipis promocionaran el seu turisme al voltant dels elements culturals locals més destacats
Museïtzar les figures o fites històriques serà una tasca que hauran de fer els ajuntaments
El conseller d'Innovació, Universitats i Empreses, Josep Huguet, va signar ahir amb els alcaldes de nou municipis del Camp de Tarragona el protocol dels recursos turístics tangibles, és a dir, els elements més distintius de la cultura i la història de Catalunya que es poden convertir en pols d'atracció turística. El protocol que es va signar al matí a l'Ajuntament de Reus va implicar l'assistència dels alcaldes de cinc d'aquests municipis. En el cas de la capital del Baix Camp, el pla de recursos turístics intangibles situa les figures de Prim, Gaudí i Fortuny, i els seus respectius contextos històrics, com a atractius turístics per promocionar. A Salou, és la figura de Jaume I i a Mont-roig del Camp, la del pintor Joan Miró. El pla situa al municipi de l'Aleixar la ruta cultural Mir-Manent, el llegat jueu i la ruta del Carrasclet mentre que l'intangible de Capçanes és, precisament, la figura del guerriller austriacista. També es van signar protocols amb Aiguamúrcia (Santes Creus), Vallfogona de Riucorb (el rector de Vallfogona), Calafell (la ciutadella ibera) i el Vendrell (Àngel Guimerà i Pau Casals).
El pla, segons va dir Huguet, no representarà cap inversió econòmica per als municipis. Buscar les fonts de finançament serà, per tant, feina dels ajuntaments que vulguin explotar els seus fets i personatges històrics. Serà el que haurà de fer Salou, per exemple, que recrea cada any amb una festa la conquesta de Mallorca de Jaume I però no té un museu que expliqui els fets. També Reus es planteja museïtzar la figura del general Prim, un projecte, però, per al qual no hi ha ni pressupost ni terminis, tot i que el 2014 se celebraran els 200 anys del naixement del militar.