cultura

Bellsolà, cineasta 2.0

Sense rebre cap mena de subvenció, el realitzador Robert Bellsolà fa ús de les noves tecnologies per atraure distribuïdors per al seu film ‘Passi el que passi'

  • Fotograma de "Passi el que passi". AIGUAVIVA FILMS.
  • VÍDEO: Tràiler de Passi el que passi
  • VÍDEO: Tràiler de Fat Love
El cineasta gironí ha engegat una campanya a Facebook que ja té 5.000 fans

Con­ce­buda a les antípodes de Bruc, Passi el que passi és un exem­ple clar del que seria pròpia­ment dit “cinema inde­pen­dent català”. Sense comp­tar amb cap mena de sub­venció ni ajuts públics, i després d'una des­ta­cada tra­jectòria en el camp de l'audi­o­vi­sual, Robert Bell­solà (Girona, 1971) tenia clar que havia de rodar el seu pri­mer llarg­me­tratge, “passés el que passés”. D'aquesta manera, el rea­lit­za­dor gironí va par­tir d'un pres­su­post ajus­tadíssim, amb un equip tècnic i artístic d'allò més impli­cat en aquesta aven­tura cine­ma­togràfica per fil­mar en tan sols onze dies –que al final en van ser dotze– una “comèdia sexomàntica sobre adults que es com­por­ten com eterns ado­les­cents”, ambi­en­tada a la Girona rural.

I ara què? Alguns podran con­si­de­rar que ha començat la casa per la teu­lada, però aquest entu­si­asta rea­lit­za­dor, que ja té la pel·lícula sota el braç, s'ha llançat des de fa uns dies a crear el màxim rebom­bori mediàtic per “ven­dre millor el pro­ducte”. A la manera de San­ti­ago Segura en els seus millors temps –encara molts el recor­da­ran repar­tint fotocòpies en blanc i negre pel fes­ti­val de Sit­ges per auto­pro­mo­ci­o­nar els seus pri­mers curts–, i amb la incor­po­ració de les noves tec­no­lo­gies, Robert Bell­solà ha enge­gat una ori­gi­nal cam­pa­nya 2.0 a Face­book, els pri­mers rèdits de la qual s'han traduït en el fet que, en tan sols tres mesos, ja té prop de 5.000 fans que han cli­cat el “m'agrada”.

Amb el títol defi­ni­dor de Passi el que passi, Bell­solà narra la història d'un guio­nista que, men­tre escriu un guió molt per­so­nal, s'ha pro­po­sat fer qua­tre vega­des l'amor amb la seva dona. Qua­tre tam­poc no són mol­tes, con­si­dera ell, però amb la seva filla pel mig, amics, veïns i una festa res no encai­xarà com el pro­ta­go­nista vol­dria. Rodada “a la manera de Jim Jar­musch però al més pur estil de Far­relly i Apat­tow”, en parau­les del mateix autor, la pel·lícula s'ha fil­mat a les loca­lit­za­ci­ons d'Esta­nyol, Bes­canó, Aigua­viva i Girona, i té en els papers prin­ci­pals Mar­cel Tomàs (con­so­li­dat actor còmic de l'escena tea­tral), Car­lotta Bosh (model giro­nina que està rodant a Nova York) i la nena Sara Gálvez, “una amiga de la família que ha resul­tat tot un des­co­bri­ment”. Produïda per Aigua­viva Films, la pro­duc­tora fami­liar amb què Bell­solà es va fer un nom amb el making off de Sol­da­dos de Sala­mina i el docu­men­tal Sala­mi­nos, i amb la que ha con­ti­nuat rodant diver­sos vide­o­clips i docu­men­tals (el dar­rer, Bra­sil somos nos, pro­ta­go­nit­zat pel músic Car­los Núñez), la pel·lícula encara no té data d'estrena.

Vídeos i música

El camí que li resta no és altre que “con­ti­nuar fent soroll”, sobre­tot a través de la xarxa. Per això, Bell­solà ha tin­gut la bri­llant idea de man­te­nir viu el grup de Face­book rodant vídeos de famo­sos que cla­men a favor del film. Ara per ara, ha acon­se­guit el suport de gent tan hete­rogènia com ara Mònica Pont, Joan Roca, Car­los Núñez, Jimmy Jump, Con­rad Son, Matt­hew Tree, Sal­va­dor Cervià i Quim Mas­fer­rer. També, musi­cal­ment, des­taca la banda sonora, en què ha introduït dos temes inèdits de The Pep­per Pots i cançons de Vio­let Fre­quency, Rod­ney Gem­mell, Jose Domingo i una, a punt de con­cre­tar, asse­gura, “d'un dels grups de música cata­lana més de moda del moment”. Anar a la Ber­li­nale i picar a la porta de les dis­tribuïdores seran els pas­sos següents.

I com que no en té prou, i de tena­ci­tat no li'n falta, Bell­solà reprendrà el pro­jecte d'un altre film que té en car­tera, Fat love, del qual ja té rodat un diver­tidíssim tea­ser amb Caro­lina Bang i Andoni Agir­re­go­mezkorta (Vaya sema­nita). Però això és una altra història...



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.