cultura

L'edat de la innocència

En la mostra de Girona s'hi poden veure unes 80 fotos de les “més autèntiques” de Steve McCurry

El món evoluciona i canvia constantment, i molt enrere queden aquells temps en què la fotografia era verge a la gran revolució digital. Recordava Tino Soriano, ahir durant la inauguració de l'exposició La mirada de Steve McCurry a la Casa de Cultura de Girona, que els fotògrafs actualment han “perdut la innocència”, en referència al fet que, amb la irrupció de les noves tecnologies (càmeres compactes, mòbils, tablets...), tant els que viuen de robar imatges com els que són objecte dels seus objectius perceben la fotografia d'una altra manera. Per això exposicions com aquesta esdevenen una ocasió única per revisionar (o descobrir, en algun cas) una altra manera de fer fotografia només a l'abast dels grans clàssics.

Soriano, prestigiós fotògraf freelance establert a les comarques gironines que també publica a National Geographic, va ser l'encarregat de presentar en públic –a més de les autoritats polítiques d'aquesta mostra organitzada per la Diputació de Girona– aquesta exposició, de visió obligatòria evidentment per a tot aficionat a la fotografia, però també a la bellesa plàstica en general, que es podrà veure fins al 30 de juny. Confeccionada amb una vuitantena de fotos seleccionades pel mateix autor, en formen part algunes de les seves fotos “més autèntiques”, sobretot de l'etapa dels anys vuitanta i noranta, com va recalcar el fotògraf català, que, entre altres aspectes, també va destacar en la seva interessant intervenció que Steve McCurry resta com un dels ”quatre grans clàssics de la fotografia de viatge” (ell, especialista en Àsia). Així mateix, va fer un petit repàs de la seva trajectòria –com va esdevenir un pioner en mostrar al món el conflicte de la guerra de l'Afganistan des de la visió dels rebels que lluitaven contra els soviètics– i no es va estar de revelar noves aportacions entorn de la seva obra mestra, que és el retrat de Sharbat Gula que presideix la mostra, bàsicament sobre la capacitat de McCurry “per situar-se sempre al lloc del retratat”.

Autèntic mestre del color, molts se sorprendran que amb una simple càmera i un rodet de la mítica Kodachrome McCurry aconsegueixi revelar als nostres ulls instants en què la humanitat es mostra en plena intensitat cromàtica, imatges amb les quals només ens resta commoure'ns. I tot això, sense artificis i en temps no alterats pel Photoshop.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.