El viatge de Dosem
El productor i discjòquei gironí ha portat el seu ‘techno' melòdic arreu del món i divendres actuarà a la Copa
“La vida de l'artista és molt inestable”, afirma Marc Dosem. Ell ho sap perfectament perquè, ara fa un parell d'anys, va estar a punt de plegar: tenia dubtes sobre el seu futur en el món de la música electrònica. La seva reacció va ser gravar un àlbum titulat Parallel, publicat per un segell de Hong-Kong, i tots els dubtes es van esvair. Actualment, Dosem porta a terme sessions com a discjòquei en clubs i discoteques de tot Europa i Sud-amèrica i el pròxim objectiu és Àsia, començant pel Japó. Defineix el seu estil com “techno melòdic”, ambiental i èpic, ideal per escoltar a casa, però també hi afegeix alguns ritmes més ballables, que li funcionen més en les seves actuacions en clubs.
Dosem actuarà divendres a l'escenari de les barraques de la Copa, de les Fires de Girona, dins la nit organitzada per l'Associació Gironina de Música Electrònica (AGME). “En les sessions de discjòquei, hi poso temes coneguts remesclats per mi, però a Girona faré una actuació en directe per posar la meva pròpia música i mostrar el que s'està fent a la ciutat en música electrònica. També m'agradaria que no fos una cosa aïllada, sinó el principi d'una presència regular de la música electrònica a les Fires de Girona en els pròxims anys”, explica Dosem.
Aquesta actuació a l'escenari principal de les Fires de Sant Narcís és també un reconeixement a un músic que no se sent profeta a casa seva: “Després de la desaparició de clubs com La Sala del Cel i Blau, a Girona no queda gairebé escena de música electrònica. En canvi, alguns membres d'aquella generació han posat un projecte tan interessant com l'Escola de Música Avançada i So, l'Eumes, a la Marfà.”
Dosem, de 31 anys, ja té enllestit el seu nou àlbum, Origin, “un viatge” sonor que el segell britànic Tronic publicarà al febrer. “És música atmosfèrica, melòdica i sentimental... per viatjar”, explica. Actualment treballa amb dos segells britànics, Tronic i Bedrock, amb els quals ha publicat tres i dos maxis respectivament, disponibles només en format digital o en petits tiratges en vinil, no en CD. En les seves sessions de discjòquei, en canvi, ell prefereix treballar amb CD.
Com a productor, crea música essencialment instrumental, amb algunes col·laboracions pel que fa a les veus o algun saxo puntual. Afirma que generalment escolta “de tot, menys música electrònica”. Li agraden Flying Lotus, Tokimonsta, Phon.o, Burial, Scuba i altres representants de l'anomenat UK Future Garage, sense oblidar clàssics de l'electrònica com ara Orbital i Underworld.