La D.O. Penedès tindrà una sala de tast permanent a Barcelona
L'objectiu és millorar el posicionament dels vins penedesencs a les cartes dels restaurants i hotels de l'àrea metropolitana
L'establiment es podria posar en marxa en els pròxims tres mesos
Un dels objectius per aquest 2013 del Consell Regulador de la Denominació d'Origen Penedès és obrir una sala de tast permanent a Barcelona. Així ho ha explicat el seu director, Francesc Olivella, qui ha assegurat que el nou espai “es podria posar en marxa en un termini de tres mesos”. Tot i que encara s'està estudiant la ubicació, Olivella ha confirmat que “serà en un espai cèntric” de la ciutat comtal. Per la D.O. Penedès l'objectiu d'instal·lar aquesta sala de tast és “millorar el posicionament dels vins del Penedès a les cartes dels restaurants i hotels de l'àrea metropolitana de Barcelona per posicionar-nos millor”. La institució també reforçarà la seva presència a Madrid i Palma.
Tenir una sala de tast permanent a Barcelona
Aquest és l'objectiu que s'ha marcat el Consell Regulador de la Denominació d'Origen Penedès juntament amb l'Acadèmia Tastavins per aquest 2013 i que podria ser realitat d'aquí uns tres mesos. La sala de tast s'ubicaria en un espai cèntric de la ciutat comtal i el seu objectiu és “millorar el posicionament a l'àrea metropolitana dels vins penedesencs”, segons ha apuntat el director de la DO Penedès, Francesc Olivella.
La sala no aniria dirigida al consumidor de carrer, sinó que l'objectiu dels impulsors del projecte és convidar a restauradors, responsables de botigues especialitzades o hotelers. D'aquesta manera, ha explicat Olivella, “volem fer tastos professionals per promoure el producte”. “Barcelona i l'àrea metropolitana són mercats molt propers als vins del Penedès i per això volem intentar millorar el posicionament”, ha expressat Olivella.
Promoció a través de fires, maridatges i tastos
El director de la DO Penedès ha explicat que durant aquest 2013 potenciaran el tema de promoció de la qualitat dels vins penedesencs a través de presentacions, maridatges i la pàgina web. Olivella ha apuntat que tornaran a organitzar l'activitat 'Ostres, Xarel·lo Penedès!, una proposta que maridarà els vins de Xarel·lo de la DO Penedès, amb les ostres del Delta de l'Ebre.
A més, Olivella ha afirmat que també estan treballant campanyes promocionals en botigues especialitzades de l'àmbit metropolità per “donar a conèixer els vins amb l'objectiu que la gent entengui que són productes de qualitat i que mariden amb qualsevol menjar”. Un altre dels mercats on la DO Penedès fixarà els seus interessos és a Madrid i Palma a través de presentacions dels vins del Penedès. Segons ha explicat Olivella, aquestes dues ciutats són, darrere de Barcelona, “els mercats més forts”.
Entrada en economies emergents
Malgrat que el mercat principal de la D.O. Penedès és Catalunya, aquesta Denominació d'Origen augmenta any rere any la seva presència als mercats internacionals. Les últimes dades que es coneixen sobre l'exportació dels vins de la D.O. Penedès és que durant el 2011 es van exportar 5,5 milions de litres, un 7,5% més que l'any anterior. Dels 114 països del món on s'envia vi, mercats com Alemanya, Suècia, Canadà, Finlàndia o els Estat Units, són els principals consumidors.
El director de la DO Penedès ha explicat que en aquests moments “estem entrant molt en països d'economies emergents com el Brasil, la Xina o Rússia” i “estem estudiant noves formes de promoció per potenciar aquests mercats”, ha afegit.