cultura

Visa no vol la imatge d'extrema dreta

La direcció pari­senca del Fes­ti­val Visa Pour l'Image ha dei­xat enten­dre als mit­jans de comu­ni­cació de Per­pinyà que, en cas de victòria a la capi­tal nord-cata­lana de l'extrema dreta del Front Nati­o­nal en la segona volta de les elec­ci­ons muni­ci­pals que s'han de cele­brar diu­menge que ve, el fes­ti­val de foto­re­por­tatge podria des­lo­ca­lit­zar-se “a Espagne”. No han acla­rit en quina ciu­tat i, si fos el cas, si seria a Cata­lu­nya. Després de la pri­mera volta de diu­menge pas­sat, només que­den com a can­di­dats de la segona el bat­lle actual, el con­ser­va­dor Jean-Marc Pujol de la UMP, i Louis Aliot, del Front Nati­o­nal, diri­git per Marine Le Pen. El fes­ti­val Visa se cele­bra a Per­pinyà cada any des del 1989, des de finals d'agost a mit­jan de setem­bre, durant dues set­ma­nes. Es tracta del prin­ci­pal fes­ti­val de foto­pe­ri­o­disme del món. Aquest fes­ti­val pro­posa no només expo­si­ci­ons, sinó també con­ferències, tro­ba­des inter­na­ci­o­nals i entre­gues de pre­mis pres­ti­gi­o­sos a fotògrafs inter­na­ci­o­nals, recom­pen­sant els millors repor­tat­ges. Els fotògrafs més cèlebres del món assis­tei­xen i par­ti­ci­pen en aquest fes­ti­val. Al vol­tant i al marge del fes­ti­val ofi­cial, Per­pinyà s'omple, cada mes de setem­bre, d'expo­si­ci­ons de foto­gra­fies en bars, res­tau­rants, boti­gues, esglésies i empre­ses en el que s'ano­mena el Visa Off. Les expo­si­ci­ons ofi­ci­als es fan en monu­ments històrics de la ciu­tat que l'Ajun­ta­ment posa a dis­po­sició dels orga­nit­za­dors. Durant la durada del fes­ti­val s'enre­gis­tra a la capi­tal ros­se­llo­nesa i les pobla­ci­ons del vol­tant una ocu­pació hote­lera del cent per cent. El can­di­dat de l'extrema dreta a l'alcal­dia, Louis Aliot, ha sor­tit al pas d'aquests temors de la direcció del fes­ti­val afir­mant que “la diver­si­tat i oferta cul­tu­ral de la ciu­tat i la regió són una riquesa, i no tinc la intenció de can­viar res en les ini­ci­a­ti­ves cul­tu­rals que ja exis­tei­xen”.

El vice­pre­si­dent del Front Nati­o­nal i can­di­dat anun­cia també que com­ple­tarà l'oferta cul­tu­ral “amb altres ini­ci­a­ti­ves i cre­a­ci­ons”. Una altra ini­ci­a­tiva per “bar­rar el pas al Front Nati­o­nal” és un mani­fest encapçalat per la can­tant Teresa Rebull, amb intel·lec­tu­als i artis­tes nord-cata­lans, majo­ritària­ment d'esquer­res.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.