cultura

Signat un conveni de col·laboració per restaurar la volta de l'aljub del castell de Banyeres de Mariola

La restauració permetrà la projecció d'audiovisuals per donar un caràcter interpretatiu a la visita

L'Agència Valen­ci­ana de Turisme, depen­dent de la Con­se­lle­ria d'Eco­no­mia, Comerç, Turisme i Ocu­pació, ha apro­vat la pro­posta de l'Ajun­ta­ment de Banye­res de Mari­ola per sub­ven­ci­o­nar la res­tau­ració de la volta de l'aljub del cas­tell de Banye­res de Mari­ola datat entre els segles XII-XIII, pel que s'ha for­ma­lit­zat un con­veni de col·labo­ració ads­crit al pro­grama Adap­tació de muni­ci­pis turístics-Pla Millora 2014.

L'obra con­sis­tirà en la res­tau­ració de la volta de l'aljub amb un cost de 40.822,25 €, IVA inclòs, dels quals l'Agència Valen­ci­ana de Turisme sub­ven­ci­o­narà el 50%, és a dir, 20.411,133 €, i la resta anirà a càrrec de l'Ajun­ta­ment, estant pre­vist que l'obra fina­litze el 14 de novem­bre.

L'aljub del cas­tell es va uti­lit­zar amb ante­ri­o­ri­tat com a lloc de reunió de l'Asso­ci­ació d'amics dels cas­tells i del Grup arqueològic local, entre altres; no obs­tant això, a causa del seu dete­ri­o­ra­ment per les humi­tats i pel pas del temps, en l'actu­a­li­tat esta sala es troba fora d'ús i amb risc d'enfon­sa­ment. Amb la res­tau­ració, s'habi­li­tarà per a la pro­jecció d'audi­o­vi­su­als amb l'objec­tiu de donar un caràcter inter­pre­ta­tiu a la visita del monu­ment.

Entre les con­di­ci­ons exis­tents per a ator­gar la sub­venció es reque­rix pos­seir la con­dició de “Muni­cipi turístic”, que en el cas de Banye­res va ser decla­rat pel Con­sell l'any 2006. Així mateix, al trac­tar-se d'una actu­ació sobre un monu­ment BIC (Bé d'Interés Cul­tu­ral) es crearà una comissió de segui­ment de les obres com­posta per cinc mem­bres en repre­sen­tació de l'Agència Valen­ci­ana de Turisme i l'Ajun­ta­ment.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia