cultura
actualitat teatral
Anna Torralbo. A.t
Molta matèria grisa en escena
La companyia barcelonina de teatre El Conde de Torrefiel celebra els set anys de trajectòria amb una força creativa i escènica molt potent
“El procés
de creació és caòtic”, diu Gisbert
Han sabut triomfar
amb pocs recursos
de creació és caòtic”, diu Gisbert
Han sabut triomfar
amb pocs recursos
L
La companyia de teatre El Conde de Torrefiel va néixer a Barcelona el 2008, creada per Pablo Gisbert i Tanya Beyeler
L
‘La chica de la agencia de viajes nos dijo que había piscina en el apartamento' és una obra que es vertebra sobre la reflexió entorn de la insatisfacció crònica i la violència intrínseca en el gènere masculí
La companyia de teatre El Conde de Torrefiel va néixer a Barcelona el 2008, creada per Pablo Gisbert i Tanya Beyeler
L
‘La chica de la agencia de viajes nos dijo que había piscina en el apartamento' és una obra que es vertebra sobre la reflexió entorn de la insatisfacció crònica i la violència intrínseca en el gènere masculí
Fan crítica
a través
de l'humor i de la sàtira
a través
de l'humor i de la sàtira
A casa nostra es couen coses molt interessants i no sempre en som conscients. La companyia de teatre El Conde de Torrefiel va néixer a Barcelona el 2008, creada per Pablo Gisbert (Ontinyent, València 1982) i Tanya Beyeler (Lugano, Suïssa, 1980). Es t...
La veu (escrita) de La Veronal
El Conde de Torrefiel figura com a dramaturg de La Veronal. No és gratuït. Sobretot, en els primers treballs d'aquesta companyia de dansa, l'aportació textual (escrita a pantalla, principalment) construïa una narració tant onírica com devastadora. Aquesta companyia, també de molt recent creació, ha revolucionat l'escena: el coreògraf Marcos Morau va rebre el Premio Nacional de Danza (2013) i ja ha estrenat Nippon-Koku (2014) per a la Compañía Nacional de Danza. A mesura que avança la trajectòria de La Veronal, va abandonant la textualitat i incorporant aquest univers al corpus de reflexió inicial però sense deixar l'evidència en l'escena. Ben diferent és l'ús del text a Islàndia (2012) (probablement la més còmica totes) que a Siena (2013). El treball coreogràfic és altament modelable i, per això, hi ha peces com Portland (2013) que bona part del text ha acabat desapareixent des de l'estrena del mes d'octubre al festival TNT a la visualització del Temporada Alta, tan sols un mes després. Morau i Gisbert i Tanya formen un equip apassionat que commou i remou. J. Bordes
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.