Fora de la seva zona de confort
Pere Vilà retrata el xantatge a què és sotmès un polític a ‘L'artèria invisible'
Després de Pas a nivell, La lapidació de Saint Étienne i La fossa, Pere Vilà Barceló estrena L'artèria invisible, vista ja en diversos festivals, com els de Mont-real i Valladolid. Protagonitzada per Àlex Brendemühl, Nora Navas, Joana Vilapuig i Àlex Monner, relata la història d'un polític en crisi matrimonial que és falsament acusat d'abusos sexuals per una prostituta.
El film està basat en la novel·la El peatge, de Joaquim Vidal i Josep Valls, un material que “em va semblar interessant per fer-lo evolucionar; no és tant una adaptació com una evolució, com si ara en sortís una obra de teatre a partir de la pel·lícula”. Segons el cineasta, L'artèria invisible “podria passar en un altre moment, en un altre país i amb altres personatges. No tracta sobre la crisi ni sobre un polític, tracta sobre persones; darrere les màscares hi ha éssers humans. M'interessa veure com algú reacciona si se la treu de la seva zona de confort”.
La seva manera d'examinar aquesta reacció és per mitjà d'una narrativa basada en els silencis i en els diàlegs entre personatges que no es miren, que estan en off o que donen l'esquena a l'espectador: “El personatge sempre hi és, encara que no estigui en pla. I la majoria passem més hores callats que parlant; encara que els personatges no estiguin en pla o estiguin callats estan sentint coses.”