Estrena del nou episodi de ‘Star Wars'
Jaume Vidal
La força de la pela
El marxandatge és la clau del negoci
El negoci és rodó, els diners que abans s'invertien en publicitat ara resulta que és el negoci. Pel llançament de l'episodi VII no hem vist cap cartell a les parades de l'autobús. No calen. Els cartells, directament als cinemes o a vendre'ls. Per crear expectació abans de l'estrena tampoc cal, si més no en el cas de Star Wars, muntar cap campanya publicitària tal com fins ara les enteníem. Disney ha creat el Force Friday per vendre marxandatge que inclou les figures dels personatges nous, la qual cosa crea una gran expectació. Dins d'aquesta celebració del consum s'inclou un unboxing transmès per Youtube. L'unboxing consisteix en la retransmissió de les imatges d'un aficionat desembolcallant una de les joguines. La idea és contagiar aquest desig als milers de persones que segueixen la transmissió. Aquest any es calcula que es vendran objectes relacionats amb la franquícia per un valor de 3.000 milions de dòlars, xifra que un cop estrenat el film superarà amb escreix. L'any vinent esperen guanyar 1.000 milions més de la xifra que obtindran en tancar l'exercici. La companyia Hasbro és l'empresa que comercialitza les joguines, que als Estats Units ja s'han exhaurit als grans magatzems. A Catalunya només cal fer un volt per botigues de joguines i pels establiments de consum cultural on es troben productes com ara els llibres que ha llençat Planeta: uns retallables de paper per muntar droids, o un llibre amb espasa làser que projecta fotogrames de la primera trilogia.