cultura

La Setmana Medieval omple les muralles de Montblanc

Unes tres mil persones van assistir, dissabte al vespre, a la representació de la llegenda de Sant Jordi

La demanda gastronòmica i hotelera supera la vila i enriqueix els municipis dels voltants

La Setmana Medieval de Montblanc continua creixent i enguany, amb la coincidència amb la diada de Sant Jordi, encara s'ha fet més palès. L'organització opta per no donar xifres però sí que constata alguns indicadors significatius. Un d'aquests, que l'oferta de pernoctació de la vila ha estat superada aquest cap de setmana i que “molts visitants han hagut d'anar a poblacions veïnes”, explica Joan López, president de l'Associació Medieval de la Llegenda de Sant Jordi, organitzadora de l'esdeveniment, que aquest any ha arribat a la 29a edició.

El fet que les entrades per assistir a l'emblemàtica representació de la llegenda de Sant Jordi s'haguessin gairebé exhaurit uns dies abans ja indicava que la celebració podia viure una de les edicions amb més afluència de públic. I aquest indici va quedar confirmat divendres, quan el nucli antic de la capital de la Conca de Barberà es va començar a omplir de gent quan, habitualment, no era fins dissabte al matí que es manifestava la presència de visitants. “Els més vells de l'entitat no recorden un dissabte amb tant de públic”, explica el president de l'associació. I de fet ahir, diumenge, malgrat que l'afluència va ser un xic inferior, no hi va haver cap activitat que no fos plena de gent.

“Estem molt satisfets en general”, explica López, que també destaca la bona acollida que han tingut les activitats programades amb un perfil més montblanquí. I entre aquestes destaca el personal pregó que va fer el ninotaire Joan Vizcarra, reconegut col·laborador de la revista El Jueves i montblanquí declarat, o el Drakum Nocte, que es va consolidar en el format de la plaça de Sant Francesc.

En espera del balanç final i del pròxim cap de setmana d'activitats, l'Ajuntament de Montblanc també clou el cap de setmana amb satisfacció. Fa temps que el consistori ha apostat per l'oferta turística com un dels eixos bàsics de desenvolupament econòmic de la vila i les propostes temàtiques de Brickània, Clickània, l'Acampada Jove i l'enfocament gastronòmic de la Fira de Sant Martí en són un exemple. Amb tot, la Setmana Medieval esdevé la punta de llança d'aparador de ciutat. Un model de turisme cultural i familiar que segons l'alcalde, Josep Andreu, obre la porta a tornar per visitar amb deteniment el recinte emmurallat, les esglésies o el conjunt del patrimoni.

LA XIFRA

3.000
persones van assistir
a la representació teatral de la llegenda de Sant Jordi dissabte al vespre.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia