cultura

estimada psicoanalista

jordi cervera

Lectors, veus que fan difusió de tot el que escrius

M'han dit que un dels elements bàsics que es necessiten si es vol ser un escriptor són lectors i veus que facin difusió de tot el que escrius. I, com sembla, en això també hi ha categories. Si només tens un grapat de lectors i entre ells s'hi pot identificar amb facilitat la teva mare, el teu cosí de Cornudella i la teva xicota (que fa comentaris apassionats però que es nota que no s'ho ha llegit) doncs ets un  desconegut que vendrà llibres en funció del cercle d'amics i família que tingui. Si tens uns quants centenars de seguidors fidels que parlen dels teus llibres en fòrums marginals i més aviat freaks, pots aspirar a ser un escriptor de culte, d'aquells que estan ben considerats però que venen menys llibres que els desconeguts amb un bon cercle familiar, ja que la parentela els considera rarets i en prescindeix. I finalment hi ha els famosos, que venen llibres com xurros només pel sol fet de ser-ho. Acostumen a ser tertulians d'hora punta i vedets mediàtiques que només s'han d'amoïnar per escriure o donar una mirada al que escriuen els equips de negres editorials i a vendre.

He fet un test i he pogut comprovar que més aviat entraria en la primera, però sense gaire família, i per això he decidit consagrar l'estiu a fer una campanya mediàtica. M'he obert comptes a totes les xarxes socials i començaré a interaccionar sense descans, a comentar tots els perfils que trobi, a enviar fotografies de gats, poemes de Neruda, algun text meu i cites de famosos. Així aconseguiré la fama i que quan publiqui el meu primer llibre tots els seguidors amb qui he interaccionat en parlin i, és clar, el comprin. D'aquí, a les tertúlies de la Quintana!



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.