comerç
58 marques a l'‘outlet' de Viladecans
Un miler de persones assisteix a la inauguració del nou centre comercial
El primer ‘outlet' de Neinver a Catalunya ha suposat una inversió de 80 milions
El centre ha generat 600 llocs de treball
Ahir es va inaugurar l'outlet de Viladecans, el centre comercial que Neinver i TH Real Estate han construït al polígon de Ca n'Alemany, i avui obre les portes amb 55 botigues. De moment han signat contracte 58 marques, i es preveu que en les properes setmanes s'obrin deu botigues més, fet que suposa una comercialització de més del 80% de la superfície. L'oferta és variada, amb firmes catalanes com La Mallorquina, Naulover, Textura, Cottet, Desigual, Etxart & Panno i Javier Simorra, i d'altres com Adidas, Camper, Calzedonia, Converse, Gant, l'Oréal, Pedro del Hierro, Hispanitas, Mustang, Lindt, The Body Shop, Mayoral, Liu Jo Uomo, Le Coq Sportif, Nanos, Nike i Skechers, entre altres. S'hi han de sumar els establiments de restauració de SantaGloria, UDON, Green Vita i Grupo Autogrill, i també La Farinella, que s'obrirà en breu. A banda, el centre posa a disposició dels compradors un pàrquing amb més de 1.700 places, un aparcament per a bicicletes, zones de jocs per a nens, sala de lactància i parc de mascotes. També es facilitarà la compra amb una consigna, un servei de custòdia de bosses i l'enviament de les compres fetes a destinacions de tot el món. A més, hi ha Wi-Fi gratuït, directoris digitals que mostraran la localització de les botigues i les seves ofertes i un programa de fidelització a través d'una aplicació.
Neinver i TH Real Estate han invertit més de 80 milions en el primer outlet d'aquestes companyies a Catalunya, un centre comercial en què les marques oferiran descomptes d'entre un 30% i un 70% respecte dels preus originals. El conseller delegat de Neinver, Daniel Losantos, va destacar ahir “la ferma aposta” de l'empresa “per Catalunya, un mercat clau en la nostra estratègia d'expansió”.
The Viladecans Style Outlets, com s'ha batejat el centre comercial, es desenvoluparà en dues fases. La primera, que s'obre avui al públic, disposa de 19.800 m² de superfície bruta de lloguer, que s'ampliarà fins a 26.500 m² en una segona fase, probablement abans del 2020. Els promotors calculen que el centre comercial generarà, en aquesta primera fase, 600 llocs de treball directes. Aquesta xifra arribarà, un cop estigui conclosa l'ampliació, als 1.300 llocs de treball entre directes, indirectes i induïts.
El director de Neinver a l'Estat espanyol, Eduardo Ceballos, va afirmar que l'empresa vol oferir una experiència agradable a turistes i a compradors de l'àrea metropolitana i té “vocació de compromís amb la comunitat local i el teixit empresarial”. Una confiança que l'alcalde de Viladecans, Carles Ruiz, va agrair, tot destacant que Viladecans The Style Outlets és “una nova porta d'entrada a la ciutat i una oportunitat per als emprenedors locals i per l'ocupació”. Ruiz va destacar el desenvolupament de Ca n'Alemany, el polígon on es troba l'outlet, com a símbol del desenvolupament econòmic que ha viscut Viladecans malgrat la crisi. El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, va posar en relleu la col·laboració de la Generalitat i l'Ajuntament per afavorir la instal·lació del centre a Ca n'Alemany. “Quan hi ha planificació i col·laboració, el país avança”, va declarar.
Queixes del petit comerç
LES FRASES
La PTP demana més trens a l'R-2
Rosa M. BravoL'Associació per la Promoció del Transport Públic (PTP) qüestiona la decisió de fer parar tots els trens a Viladecans els caps de setmana i festius coincidint amb l'obertura de l'outlet i que, en canvi, no es posin més trens al tram entre Sants i Castelldefels. L'entitat no entén com s'accedeix a fer parar tots els semidirectes per l'obertura del centre comercial i en canvi no s'aturen tots els combois al Prat, on els passatgers provinents del sud poden enllaçar amb l'L9 del metro i arribar així a la terminal T1. La PTP critica també el greuge cap a estacions com el Prat i Bellvitge, “que no tenen outlet però necessiten més servei ferroviari per connectar amb Barcelona”. I creu que si es volgués fomentar l'accés amb tren no s'hauria construït un pàrquing de 1.700 places al centre comercial.