Economia

noves tecnologies

El gegant Google s'interessa per l'empresa d'un balaguerí

Kolau obre la porta perquè pimes i particulars puguin autogestionar la seva visibilitat a les pàgines del cercador

El fundador és Danny Mola, natural de Balaguer i establert a San Francisco des del 2001

Què hi ha més enllà de la primera pàgina de resultats de Google? Respondre a aquesta pregunta és, per molta gent, tan complicat com vaticinar què hi ha a Mart. Un 91% dels usuaris d'Internet no passen de la primera pàgina de resultats quan fan una cerca a Google. No és estrany, doncs, que en el món del màrqueting i entre els experts en posicionament a Internet s'hagi fet forta una frase que assegura que “la segona pàgina de Google és el millor lloc per amagar un cadàver”.

Els algoritmes que empra Google per atorgar una posició preferent quan es fa una cerca són una mena de fórmula màgica. Hi ha empreses especialitzades a fer avançar posicions en la pàgina de resultats, però les tarifes poden disparar-se de preu. Kolau, l'empresa fundada pel balaguerí Danny Mola, es presenta com una eina òptima perquè les pimes i els particulars puguin autogestionar el seu posicionament a Google .

Kolau es promociona assegurant que “en tan sols 10 minuts” és possible fer els passos per promocionar correctament una empresa a Internet. Per petita que aquesta empresa sigui i per pocs recursos que tingui. “Als Estats Units hi ha 28 milions d'empreses, de les quals, 27 milions, això és un 96%, tenen la consideració de microempreses perquè ocupen menys de 9 treballadors.” A l'Estat espanyol la proporció, diu, és més o menys similar: “Hi ha uns 3,1 milions d'empreses i 2,9 milions tenen menys de 9 treballadors. Són empreses que molt probablement no tenen cap persona experta en màrqueting o amb experiència en posicionament web”, explica Danny Mola.

Kolau intenta evitar que aquests negocis hagin de destinar una part del seu pressupost a contractar agències o tècnics especialitzats en posicionament web. “Kolau és la seva solució perquè és fàcil i ràpid i, a més, és gratuït.”

L'atracció de Google

Kolau, diu Mola, va ser una de les vint empreses convidades per Google a l'exclusiva trobada anual per a futurs socis estratègics del continent americà, que es fa a San Diego (America's Prospective Partner Summit). “Vaig ensenyar l'aplicació a l'equip directiu de Google Channel Sales i van dir que no hi havia cap altra plataforma que ho fes tan fàcil com Kolau”, manté el fundador.

L'empresa assegura que té molt marge de creixement. Ara bé, qui vulgui usar-la per desaparèixer de la xarxa i no per guanyar-hi notorietat ha d'escollir una altra opció. “Kolau no ofereix suport en aquest sentit.” Danny Mola accepta que és un maldecap el posicionament de persones que, per fets passats, continuen apareixent en llocs preeminents de la xarxa, però apunta que “Google acostuma a escoltar i accedir a les sol·licituds”.

LA XIFRA

3,1
milions d'empreses hi ha a l'Estat espanyol, calcula Kolau. 2,9 milions tenen menys de 9 treballadors.

LA FRASE

Moltes empreses no tenen cap expert en màrqueting ni experiència en posicionament web
Danny Mola
FUndador de kolau

Un rodamón que s'inspira escalant

L'esperit emprenedor va portar Danny Mola a sortir de la Noguera de ben jove. “Em vaig inscriure a l'Institut Català d'Educació Secundària (Icesd) per poder fer el batxillerat mentre viatjava i veia món. Vaig fer els exàmens del batxillerat al despatx de l'agregat de Cultura del Consolat General d'Espanya a San Francisco i vaig ser el primer català a fer la selectivitat a l'estranger, a l'Institut Cervantes de Nova York.”

Mola va estudiar ciència política internacional a San Francisco State University (2004-2006) i a California State University, Los Angeles (2006-2009). Va preparar oposicions al cos diplomàtic però la crisi econòmica va portar una retallada de places del cos diplomàtic i va explorar noves vies. “Com que jo ja havia treballat desenvolupant webs i havia col·laborat amb pimes en temes de màrqueting digital, vaig engegar el projecte de màrqueting digital i desenvolupament web.”

Mentre estava amb la seva dona fent escalada al pic Ko'olau, a l'illa d'Oahu de Hawaii, Danny Mola va pensar a posar en marxa el projecte Kolau. Es va inspirar en la filosofia del “fes-ho tu mateix”, que tant s'ha imposat en el sector tecnològic.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.