Economia

infraestructures

El Port busca alternatives per evitar el retard de la ZAL

Josep Andreu proposa que es pugui anar executant per fases

Alerta que el projecte es pot retardar tres anys pels canvis que els imposa ara la Generalitat

Les modificacions que la Generalitat imposa ara en el projecte de la ZAL, la zona d'activitats logístiques del Port de Tarragona, podrien retardar “dos o tres anys” més la seva tramitació i, per tant, la seva execució. Un temps excessiu que, pel president de l'Autoritat Portuària, Josep Andreu, “faria molt mal” al creixement del port. Per això demana, com a alternativa, que aquesta zona estratègica es pugui anar executant per fases.

El projecte de la ZAL –que té unes 100 hectàrees, al terme de Vila-seca i que està pressupostat en uns 15 milions d'euros– està des de l'octubre del 2014 pendent d'aprovació per la Comissió d'Urbanisme de la Generalitat. Però, segons ja va avançar dissabte passat aquest diari, un requeriment de la Generalitat els obliga a fer modificacions, sobretot referents als accessos i les infraestructures de mobilitat: “Ens demanen uns nous requisits, quan ja fa un any que ens ho podien haver demanat. Estem amoïnats perquè el projecte està bloquejat”, segons Andreu, que va alertar que el pla especial d'infraestructures que hauran d'aprovar ara pot retardar el projecte tres anys més: “Seria un preu excessiu, perquè hi ha moltes iniciatives pendents vinculades al desenvolupament de la ZAL. En podrem aguantar algunes, però d'altres se n'aniran i ja no tornaran”, va dir. “Per això posem fórmules damunt la taula, com podria ser anar-la fent per fases”. Andreu va lamentar que a l'ordre del dia de la Comissió d'Urbanisme convocada per dijous que ve, a l'antic Pòsit de Pescadors, no s'hi hagi inclòs la ZAL.

Altres projectes

Andreu va fer ahir, en una trobada amb la premsa, un repàs dels altres projectes, com ara el contradic dels Prats, una obra que costa 50 milions i que preveu iniciar el 2018, i el Port Sec, una terminal logística a Guadalajara (ara està tramitant l'adquisició dels terrenys). També va recordar l'ús que es donarà a l'antic edifici de l'Autoritat Portuària: a les plantes superiors es traslladaran els serveis portuaris i de Port Control; unes altres dues plantes es destinaran a lloguer i la resta serà ocupat per l'Autoritat Portuària. La rehabilitació costarà uns 5 milions.

LA XIFRA

15
milions
és el cost aproximat de la construcció de la ZAL (zona d'activitats logístiques) del port de Tarragona.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.