Economia

Economia

Coquetes viatgeres

La tercera generació de la pastisseria Danés d'Arenys de Mar inverteix per obrir mercat amb les pastes que elabora des del 1957

El producte es vendrà a establiments gurmet

Les coquetes d'Arenys no tenen cap fórmula magistral secreta. La senzillesa d'aquest dolç, fet amb pasta de full i sucre al damunt, és la clau del seu èxit. És el que en pensa Marc Danés que, al costat del seu germà pastisser Eduard, formen la tercera generació al capdavant del negoci familiar. “El meu avi les feia quan encara era la pastisseria Carreras, però eren més grosses. Ell va millorar la recepta i els va donar aquesta forma que tant agrada”, explica Marc, satisfet, que no troba les paraules justes per definir-la: “no és ni una pasta ni una galeta, és especial.”

Aquest dolç, popularitzar en altres pastisseries del poble, s'ha convertit en un producte típic arenyenc. “Ens el compra molta gent quan marxen de vacances per portar un regal d'aquí”, expliquen a la pastisseria. Al mostrador, n'arriben a vendre unes 60.000 unitats a l'any.

L' acceptació que sempre ha tingut el producte entre la clientela local ha animat els dos germans a apostar per les coquetes i a ampliar el negoci per comercialitzar-les arreu. “El consumidor canvia la manera de comprar. Volem recuperar el client que ha deixat la botiga tradicional però que busca productes de qualitat.” Amb aquesta idea, Marc Danés, pensa comercialitzar a tercers el que fins ara només feien a casa i a enfocar el seu producte a establiments gurmet, on també es pugui comprar el dolç arenyenc.

Per ampliar-ne la producció i, també, poder-se obrir camí a l'exportació amb la mateixa marca Danés, han invertit 400.000 euros per adequar un nou obrador de 1.000 m² al polígon industrial.

La nova nau es posarà en marxa les properes setmanes amb un equip de cinc treballadors, que es preveu que augmenti a mesura la producció incrementi. “Pensem també en nous productes que aniran relacionats amb les pastes de te”, expliquen. La inversió ha permès equipar l'obrador amb un forn, envasadores, sales de control de temperatura i qualitat. Danés té clar que la modernització no inclou tocar res de la recepta. “Sabem fer el que sabem fer i només cal obrir-nos ”, insisteix. L'empresa sí que ha innovat per trobar un embalatge per envasar al buit, sense que els aliments perdin la seva qualitat, i sense afegir-hi additius ni conservants.

Créixer ràpidament

Els dos joves tenen clar que el projecte és una evolució del negoci familiar i artesà. “Si volem créixer ho havíem de fer a l'engròs, per tenir capacitat i l'espai”, expliquen. L'empresa espera arribar a una producció de 672.000 galetes, amb la previsió de créixer un 50% l'any següent i amb la vista posada a mitjan termini en els mercats de l'Estat francès i Anglaterra. “Són països propers, amb molta cultura de productes gurmet”, tot i que també hi reconeix el repte, per la forta tradició que també tenen en pastisseria. “Hi ha molta competència, però el nostre és un producte senzill i especial”, diuen.

El projecte ha rebut l'assessorament d'Acció, l'agència de competitivitat per l'empresa de la Generalitat, que els va recomanar el finançament més adequat i els va ajudar a obtenir un préstec participatiu d'Enisa (Empresa Nacional de Innovación, SA) de 80.000 euros per acompanyar una part de la inversió.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia