Skibeta tempteja pistes de l'Estat i Catalunya Nord
La plataforma de reserves en línia de material, forfet i classes d'esquí ja treballa per sumar destinacions a la seva oferta de la pròxima temporada d'hivern
“El 70% d'esquiadors pugen a pistes un dia, com a màxim dos, i no pot ser que perdin una hora o més per recollir el que necessiten per poder començar a esquiar”, explica Aleix Ràmia, CEO de Skibeta, la plataforma de reserves en línia de material, forfet i classes d'esquí, que assegura a l'esquiador que estarà lliscant per les pistes pocs minuts després de la seva arribada a l'estació. A hores d'ara, i tot i la seva joventut, Skibeta ja és un referent a les a les estacions catalanes de Port del Comte, la Molina, Masella, Vall de Núria i Portainé, i esperen ser-ho aviat a Vallter 2000, on estan tancant l'acord de col·laboració.
Skibeta, però, ja es fixa en el pròxim hivern. Ràmia avança que a hores d'ara han establert contactes i negociacions amb estacions de l'Estat espanyol –de l'Aragó i Sierra Nevada– i de la Catalunya Nord per sumar-les a l'oferta actual.
Alumne emprenedor.
Llavors va començar l'etapa de batxillerat a Jesuïtes Casp, “una de les millors decisions de la meva vida perquè vaig trobar un professorat espectacular”, que el va encaminar cap al doble grau de Matemàtiques i Enginyeria Informàtica, que cursa a la UB. A la universitat va enllestir Skibeta, “una idea que ja feia temps que rumiava”, juntament amb dos companys d'estudi, Enric Florit i Francesc Bruguera, tots tres amb 20 anys.
La plataforma es va llançar la temporada 2014-15, un hivern amb poca neu, amb 3.000 euros de fons propis i 3.000 euros més que van afegir més tard procedents del premi Empren UB! 2015. Pitjor, però, va ser l'hivern següent. “La temporada amb menys neu en dècades”, recorda. Va ser una conjunció no gaire bona però, apunta, “encara i així no vam estar descontents del resultat”.
Després d'invertir-hi tots els guanys aconseguits fins ara, estudien si ha arribat el moment d'entrar en una ronda de finançament per fer créixer la plataforma. “Volem anar més lluny però de manera controlada”, apunta Ràmia. L'objectiu per a enguany és arribar als 175.000 euros de facturació.
oferta Ampliada.
També han començat a afegir opcions de restauració i estan estudiant la possibilitat de sumar oferta hotelera per a temporades futures. Sempre, però, “conservant l'essència de Skibeta, perquè nosaltres fem allò que prometem”. El resultat és que els clients que repeteixen l'experiència de compra ja se situen en el 20%. Han incorporat un telèfon d'atenció al client, “on estem localitzables de vuit a deu del matí, les hores més crítiques”, destaca, i l'atenció a través de WhatsApp.
A la neu, explica Ràmia, “es mouen molts diners, tenint en compte que en cinc mesos es fa la facturació de tot l'any. És un sector molt dur i complicat, però molt antic i amb molt poques ganes d'evolucionar. Skibeta ha posat la llavor per millorar-lo”.
Més opcions per a un dia d'esquí
Skibeta ofereix afegir a l'esquiada excursions en trineu de gossos (mushing); la visita guiada a les gosseres (kennel), on s'expliquen particularitats d'aquests animals i es disposa d'una estona per jugar amb ells; i les sortides guiades amb raquetes. Tot a l'estació de Port del Comte. Però Skibeta també es planteja ser pionera en serveis a les estacions més enllà de la temporada d'hivern, una opció que estudia i que arribarà després de la consolidació.