Economia

Toni Pons amplia amb un nou magatzem de 3.000 m²

L'empresa obre al maig la seva tercera botiga a Barcelona i preveu per a més endavant obrir-ne a París i a Roma

Els models de la línia jove Instint es poden adquirir ara per internet

L'empresa de calçat Toni Pons, una de les “cinc empreses de referència de fabricació d'espardenyes del món”, construirà una nova nau industrial de 3.000 m², ben bé al costat de la que té ara al Polígon Mas Xirgo de Girona, per destinar-la a magatzem. “Hi ha moments determinats en què només amb la nau que tenim ara –de prop de 4.000 m²– no en fem prou”, explica el propietari de la marca, Toni Pons. Està previst que les obres comencin al juliol per tenir el nou magatzem a punt el mes de novembre.

L'empresa, que l'any passat va celebrar el seu setantè aniversari, exporta un 85% de la seva producció, principalment a França, Anglaterra, Holanda i Itàlia. També exporta als Estats Units, Austràlia, els Emirats Àrabs, el Canadà i el Japó. Fabrica unes dues-centes referències l'any que adapta al país de destinació segons els gustos dels consumidors.

Amb l'objectiu de reinventar-se i continuar creixent, l'empresa ha decidit obrir botigues pròpies o franquiciades, principalment en zones turístiques, que puguin estar obertes tot l'any i en zones on no hi hagi botigues que venguin el seu producte. “Volem ser molt curosos amb els nostres clients”, assegura Pons. La primera botiga la van obrir el maig del 2016 a Madrid i des d'aleshores ja en tenen sis: dues a Madrid, dues a Barcelona i dues franquícies, l'una a Salou i l'altra a Múrcia. Aquest mes de maig obren la tercera botiga a Barcelona. Però l'empresa no es vol quedar aquí, sinó que preveu, quan trobin “l'espai adient i les persones adequades”, obrir botigues pròpies o franquiciades a París i a Roma.

Toni Pons, que és la segona generació de la companyia, assegura que està traspassant la direcció de l'empresa al seu fill Jordi, que hi és des de l'any 2012 i “que ja és qui porta les directrius”. “Jo estic en un procés d'ajut de fer el canvi”, explica Toni Pons.

Nova etapa

De fet, en el moment en què va entrar Jordi Pons, l'empresa va començar una nova etapa millorant la imatge i reestructurant les col·leccions en cinc seccions: Toni, la secció per a home; Orígens, que evoca el sentit més artesanal i tradicional dels models cosits a mà; Essencial, amb les col·lecció més de tendència i moda; Premium, la secció més sofisticada dela marca, i Instint, “que és la manera jove d'entendre l'espardenya” i que va acompanyada d'una pàgina web pròpia des d'on el consumidor pot comprar per internet”.

L'empresa va néixer el 1946 com a fàbrica de calçats d'espardenyes a Osor amb la marca Gerunda. “Al cap d'uns anys va haver de plegar perquè a les comarques gironines no hi havia indústria auxiliar i es va dedicar a fer de majorista”, diu Pons. El 1968, però, l'actual propietari va decidir recuperar la fabricació de calçats, ja amb el nom de Toni Pons. Inicialment les vendes van ser locals, després ja van ser a tot Catalunya i el 1991 va arribar la internacionalització.

L'empresa Toni Pons té plantilla d'unes quaranta persones que treballen a la planta de Girona i a les botigues pròpies de Madrid i Barcelona i unes dues-centes més a les fabriques que l'empresa té a la Rioja i a Alacant.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.