Economia

Empreses

Biocop vol fer el salt a fora

L’empresa estudia sortir a l’exterior i sospesa els mercats de Portugal i l’Amèrica Central

La companyia de Lliçà de Vall engega una consultoria per assessorar la implantació i creixement de negocis de comerç biològic

Van començar el negoci l’any 1975 amb el mateix convenciment amb què el porten actualment, però amb menys recursos i una producció més domèstica que professionalitzada. “Molíem la civada en picadores domèstiques i la torràvem en una torradora de cafè que vam adaptar”, explica dels seus inicis el fundador de Biocop i director general, Joan Picazos. La companyia, que ha ampliat i modernitzat recentment la seva seu central a Lliçà de Vall, va començar sent una cooperativa amb una filosofia clara que ha esdevingut la columna vertebral i creu que un altre tipus de distribució comercial –que acosti molt més productors al client final amb la mínima intervenció i que aposta pels productes de qualitat, ecològics i de proximitat– és possible. Des de l’any 1987 Biocop funciona com una empresa familiar i la segona generació ja forma part del negoci.

La companyia té actualment uns 2.800 clients arreu de l’Estat espanyol, principalment botigues de totes dimensions. “Des de grans cadenes de distribució de productes bio fins a petites botiguetes de barri”, relata Picazos. Són fabricants de gran part dels productes que venen, però també distribuïdors en exclusiva de marques com ara Rapunzel. Recentment, des del mes de març ha recuperat la distribució de fruita i verdura (“perquè les plataformes ho demanaven”) i a partir de setembre comercialitzaran una nova gamma de cremes, sopes i transformats vegetals, però la majoria dels seus productes no són frescos. De fet, els flocs de civada, muslis, begudes de civada i les llavors i derivats són els seus productes estel·lars.

Però dels nous projectes de la companyia, Picazos cita com el més engrescador la consultora que han engegat des del mes d’abril i que assessora els emprenedors que volen obrir un negoci de productes ecològics però també les botigues existents que volen millorar. En aquest sentit, se’ls informa dels elements més importants a l’hora de gestionar el negoci, d’aspectes com ara l’emplaçament, les tècniques de mercat, la gestió de marges o la formació del personal, entre d’altres. “Hi ha una necessitat molt gran de formació contínua i de suport i assessorament a la botiga que nosaltres estem cobrint amb aquestes tasques de consultoria”, explica Picazos. “La botiga bio ha de competir, cada vegada més, amb unes estructures molt potents de grans cadenes de distribució que ofereixen el producte bio entre molts altres productes i nosaltres creiem que el comerç especialitzat té un paper important a jugar per assegurar la comunicació amb el consumidor i per compartir una escala de valors que no té res a veure amb l’alimentació convencional.” De fet, Picazos alerta d’una sobreoferta en canals que no són els tradicionals i d’una certa “bombolla” del producte biològic i ecològic.

Un altre dels projectes que Biocop vol portar endavant és la internacionalització de la marca, que actualment es distribueix a Catalunya i l’Estat espanyol, amb especial incidència al País Basc i Navarra, Madrid i València i les Balears. En aquest sentit, està estudiant diferents possibilitats per aterrar el 2018 a l’Amèrica Llatina i en principi descarta els països veïns perquè, segons explica Picazos, “a Europa ja hi ha més gent que fa el mateix que fem nosaltres, però a l’Amèrica Llatina hi ha un buit important i una demanda a considerar”.

La civada, el ‘best-seller’
D’entre els productes de Biocop que tenen més èxit, els flocs de civada són sens dubte els primer de la llista, seguits de la beguda de civada, de la salsa de soja i les llavors de sèsam. “En volum, però, el producte que més venem són les galetes d’arròs”, explica Picazos.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia