Territori
Els empresaris reclamen el corredor mediterrani
Germà Bel sosté que la secessió no afectarà el transport de mercaderies
L’esforç inversor en infraestructures no s’ha dirigit a les zones més dinàmiques i que actuen com a motor econòmic de l’Estat. “Totes les regions de l’eix mediterrani han retrocedit en l’índex europeu de competitivitat i cap altra regió ha millorat”, va lamentar el secretari d’Obres Públiques i Vertebració del Territori de la Generalitat Valenciana, Josep Vicent Boira, que ahir va participar en la XVI Jornada Gresol, dirigida als empresaris del Camp de Tarragona i les Terres de l’Ebre. El corredor viari i ferroviari de la Mediterrània és una de les principals reivindicacions dels empresaris. “Cal una revisió en profunditat del model d’infraestructures”, va dir Boira.
També el catedràtic d’Economia i diputat de Junts pel Sí, Germà Bel, va criticar la política d’infraestructures de l’Estat. “El corredor mediterrani fa dos-cents noranta-set anys que està negligit”, va dir Bel, que va assegurar davant el neguit dels empresaris sobre la possible independència de Catalunya que el transport de mercaderies per l’AP-7 i l’N-340 no corre perill. “Els camions procedents del País Valencià continuaran passant per Catalunya i a l’inrevés, perquè una secessió mai implica que s’acabi el comerç”, va manifestar Bel, que considera que tard o d’hora hi haurà corredor de la Mediterrània.
Gratuïtat a l’AP-7
El president de la Cambra de Comerç de Tortosa, José María Chavarría, va aprofitar la jornada d’economia per reclamar la gratuïtat de l’autopista AP-7 mentre no es desdoble l’N-340. Chavarría també va recordar altres mancances històriques en infraestructures a les Terres de l’Ebre, com el desdoblament de l’eix de l’Ebre i les mancances ferroviàries al territori. El president de la cambra va fer èmfasi a més en les mancances marítimes i, en aquest sentit, va reclamar l’impuls del port dels Alfacs, l’habilitació de dos ports fluvials (un a Tortosa i un altre a Amposta) i el dragatge de la bocana del riu.