Economia

Economia

El sector porcí ja pesa més a fora

El 60% del producte de les indústries càrnies del porc ja es ven a fora, segons Porcat

Les grans empreses pensen en créixer

Pri­mer van ser pro­fe­tes a la seva terra i ara es men­gen el món. Les empre­ses cata­la­nes de pro­duc­tes deri­vats del porc han fet del món el seu mer­cat prin­ci­pal i no pas com una estratègia per fer front a la crisi o a un pos­si­ble boi­cot sinó com a crei­xe­ment natu­ral del seu negoci. Ho reco­nei­xia Ricard Parés, direc­tor de Por­cat, l’Asso­ci­ació Cata­lana de Pro­duc­tors de Porcí, que xifrava les expor­ta­ci­ons en un 60% i des­men­tia que les empre­ses fos­sin objecte de boi­cot per part d’Espa­nya: “Ni hi ha hagut efec­tes ni pre­ve­iem tam­poc que n’hi hagi”, va mani­fes­tar. Empre­ses com ara Espuña, Noel Ali­men­ta­ria o Grupo Jorge van par­ti­ci­par ahir en un col·loqui orga­nit­zat per Roca Junyent.

Algu­nes com­pa­nyies, entre les quals Splen­did Foods (Can Duran o Casa Sen­dra) o Enri­que Tomás, pre­sen­ten un pla de crei­xe­ment exte­rior espec­ta­cu­lar. En el cas de l’empresa de Seva, el seu con­se­ller dele­gat, David Gar­cia-Gas­sull, deia ahir que l’exer­cici del 2017 serà “el pri­mer any del procés d’inter­na­ci­o­na­lit­zació de la marca” i que tan­carà amb un crei­xe­ment del 300% en les ven­des a fora. “La intenció és acon­se­guir un crei­xe­ment agre­gat del 500% en els pròxims tres anys”, expli­cava, i és que la planta de pro­ducció del grup ja està homo­lo­gada per pro­duir segons els estàndards d’una tren­tena de països. Enri­que Tomàs, al seu torn, va expli­car que ja dis­posa d’una xarxa de 104 boti­gues, de les quals 11 són a l’exte­rior (cinc a Mèxic, cinc més a Lon­dres i una a París). A més, plan­teja el desem­bar­ca­ment als Estats Units i pro­jec­tes en països com ara Perú, Bèlgica, Luxem­burg o Ale­ma­nya.

En els dar­rers deu mesos la cadena de per­nils i entre­pans ha obert 12 esta­bli­ments i en té 17 en obres que pre­veu obrir abans del pri­mer tri­mes­tre del 2018, ubi­cats a Bar­ce­lona, Madrid, Bil­bao, Lon­dres o Roma, entre d’altres. L’objec­tiu d’Enri­que Tomás és tenir 100 boti­gues a Bar­ce­lona i comar­ques, 100 a Madrid, 100 a la resta d’Espa­nya i 200 més repar­ti­des per ciu­tats del món. Aquest pla de negoci supo­sa­ria tenir un 40% dels esta­bli­ments fora de l’Estat espa­nyol, que es pre­veu que aca­bin fac­tu­rant el 60% del total de la cadena.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.