Economia

Societat

Neix una empresa de bicicletes elèctriques

Els impulsors han posat en el mercat dos models urbans de Spinta Bikes, una d’avantguardista i l’altra clàssica

Cre­ada a par­tir de la unió d’un empre­sari gironí i un soci inver­sor, Spinta Bikes és el resul­tat d’un pro­jecte que es va començar a ges­tar ara fa un any. L’empresa, que té la seu a Cassà de la Selva i el cen­tre de mun­tatge a Man­lleu (Osona), vol fer seva la màxima que la qua­li­tat no està renyida amb preus asse­qui­bles. Per això, amb l’objec­tiu de reduir inter­me­di­a­ris i d’aba­ra­tir cos­tos, la firma comer­ci­a­litza les bici­cle­tes elèctri­ques per inter­net, tot i que dis­posa d’alguns punts físics on els interes­sats poden veure-les i pro­var-les. Les parts de la bici­cleta, com ara el xassís, es fabri­quen a l’Àsia. A Cata­lu­nya, es mun­ten les peces i s’hi afe­gei­xen els frens hidràulics i la bate­ria. Spinta Bikes ha arri­bat al mer­cat amb dos models: Corso (amb línies més avant­guar­dis­tes) i Strada (amb una estètica més clàssica). Tenen una auto­no­mia d’una cin­quan­tena de quilòmetres, pesen entre 12 i 16 qui­los i valen 1.375 euros. A més, en el seu web la marca giro­nina comer­ci­a­litza més d’una vin­tena d’acces­so­ris i com­po­nents (com ara un alta­veu sense fils, pedals, seients, frens i rodes). El cap de màrque­ting, Jordi Roca, ha expli­cat que quan la bici­cleta arriba a casa del com­pra­dor està pràcti­ca­ment mun­tada. “Tan sols cal collar un car­gol per fixar el mani­llar i ja es pot fer ser­vir, perquè s’envien amb la bate­ria car­re­gada”, ha pre­ci­sat. L’empresa s’ha fixat com a objec­tiu tenir pel maig del 2018 dos nous models al mer­cat: un de ple­ga­ble i un de línia més feme­nina.

LES XIFRES

50
quilòmetres
és l’autonomia que tenen aquestes bicicletes amb segell gironí. Pesen entre 12 i 16 quilos.
8
models
són els que l’empresa vol tenir al mercat a la fi del 2019. El maig del 2018 en vol posar al mercat dos més.

Objectius de futur

Spinta Bikes s’ha fixat estendre la marca arreu del territori estatal el pròxim mig any i, a partir d’aquí, fer el salt a l’exterior. Vol començar per països com Anglaterra, Alemanya i Holanda i arribar a d’altres d’europeus, com Finlàndia, Noruega, França o Itàlia. El cap de màrqueting ha avançat, però, que aquest és un projecte de llarga durada. “S’ha de tenir en compte que obrir un mercat per internet significa gairebé el mateix que fer-ho de forma presencial, perquè has de treballar de manera específica per a aquell país”, concreta Jordi Roca.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia