Economia

el mobile world congress

Seat, per la mobilitat

Crea una companyia independent centrada a impulsar solucions que millorin la mobilitat

Aposta també per la tecnologia 5G i la seva connectivitat amb el cotxe, i té projectes oberts amb Telefónica i Barcelona

Altres fabricants de cotxes també presenten novetats i empreses que els fabriquen dispositius i aplicacions

“El 5G canviaràla vida del cotxe connectat”, opina el president de la companyia, Luca de Meo

Ningú sap del cert si en un futur no gaire llunyà conduirem cotxes o els cotxes ens duran a nosaltres, però Seat no vol que li ho expliquin, sinó marcar la nova pauta. El fabricant d’automòbils amb seu a Martorell va presentar ahir al MWC els seus projectes –confessables– més immediats, com ara el fet que esdevindrà la primera marca del món a incorporar Shazam, el servei de reconeixement de cançons, en els seus vehicles, una opció que ja estarà operativa a partir del mes d’abril en els vehicles de la casa a través de l’aplicació Seat DriveApp per a Android Auto.

Així ho va anunciar el president de Seat, Luca de Meo, en una roda de premsa a l’estand de la marca. No va ser l’única novetat, però. De Meo també va explicar que, dins un procés de reorganització interna que vol dotar Seat de més flexibilitat a l’hora d’afrontar els reptes de futur, la companyia ha creat la companyia independent XMoba, que tindrà com a objectiu “identificar, testar, comercialitzar i invertir en projectes que contribueixin a impulsar solucions que millorin la mobilitat del futur”, explica la companyia. “La creació d’XMoba s’emmarca dins la reorganització de Seat com a grup empresarial que reuneix diferents companyies. XMoba se suma a Metropolis: Lab Barcelona o Cupra, la nova marca esportiva que vàrem presentar en societat fa escassos dies”, va explicar ahir Luca de Meo. “Amb aquestes iniciatives recreem l’esperit de les empreses emergents en una gran companyia com Seat”, hi va afegir.

En aquest sentit, està previst que la nova entitat treballi de manera independent identificant noves tendències i models de negoci o bé duent a terme proves pilot d’iniciatives que millorin els problemes de mobilitat actuals i de futur. De fet, XMoba neix amb dos projectes en marxa, un dels quals va anunciar fa pocs dies amb la compra de la companyia madrilenya de cotxe compartit Respiro, que s’incorpora completament a la nova empresa. D’altra banda, també hi ha el projecte JustMoove, una plataforma de pagament que integra serveis de reserva i pagament d’aparcaments, peatges o càrrega del dipòsit en gasolineres.

Pel que fa a la tecnologia 5G, de la qual tant es parla en aquesta edició del MWC, Seat reconeix que “el 5G canviarà la vida del cotxe connectat”, i hi veu avantatges en connectivitat amb altres cotxes o amb les mateixes infraestructures (autopistes o rondes per les quals es transiti, per exemple). De Meo comparava el 4G amb el 5G amb un exemple pràctic a preguntes dels periodistes. “És com parlar de l’iPod i l’iPhone. L’iPod va ser una novetat però l’iPhone va ser revolucionari”, assumia. En aquest sentit, Seat va anunciar el seu suport a la iniciativa impulsada per la Generalitat i l’Ajuntament de Barcelona i la Mobile World Capital per convertir la ciutat de Barcelona en laboratori europeu del 5G, i va reconèixer que té projectes oberts amb Telefónica per millorar la connectivitat del cotxe amb aquesta nova tecnologia. “Volem que Barcelona sigui el lloc on es desenvolupin aquestes iniciatives abans que en qualsevol altre lloc”, deia De Meo.

Però no només Seat té estand al saló. El sector de l’automoció és un dels protagonistes de l’edició d’enguany del MWC, seguint en la línia d’anys anteriors en què ja es mostrava un interès creixent en els cotxes autònoms, connectats i “intel·ligents”. Altres fabricants com BMW, Mercedes o Toyota hi presenten novetats. També empreses que desenvolupen aplicacions per a tercers, com és el cas de Sygic per a Ford. Sygic, que l’empresa anuncia com “l’aplicació de navegació més avançada del món”, presenta la seva nova funció d’assistent de conducció (driving assistant) per a vehicles Ford, que consisteix en un sistema d’informació controlat per veu.

BMW, al seu torn, aposta per la conducció autònoma i presenta els seus projectes de connectivitat completa per fer realitat la conducció autònoma en un futur, segons recull l’ACN. La companyia ha muntat un circuit a l’exterior del pavelló 5 on fa demostracions amb un i3, el seu vehicle elèctric, i ha presentat un sistema que permet obrir i tancar les portes del cotxe amb un telèfon intel·ligent i compartir la clau digital amb cinc usuaris més.

Cotxes més “llestos”.
Un dels atractius de l’estand de Seat és el batejat com a Seat Leon Cristóbal (en honor del patró dels conductors), un prototip que incorpora més de 15 sistemes d’assistència a la conducció. Entre altres millores, gràcies als sistemes d’assistència el cotxe no arrenca si el conductor ha begut o si els ocupants del vehicle no s’han cordat els cinturons de seguretat, però també disposa de dispositius que detecten si el conductor està cansat (per la dilatació de la pupil·la) o si s’està distraient al volant.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia