Economia

Empresa cerca innovació

DIMe Network facilita amb la seva plataforma Make it Happen que la gran empresa trobi solucions en ‘start-ups’

La xarxa de 87 socis vincula la firma a un ric univers emprenedor

És un plany recurrent que a l’empresa, gran o pime, necessitada de noves idees que renovin el seu negoci, li costa trobar idees d’emprenedoria que s’amaguen al mercat i que li podrien anar com anell al dit. I és aquí on pot jugar el seu rol mitjancer la plataforma d’innovació per a empreses DIMe Network.

En un moment determinat, els impulsors de la plataforma havien observat que “hi ha molt talent desaprofitat, una bretxa entre les empreses i el món emprenedor, en uns moments en què, pel canvi tecnològic, l’empresa necessita fer un canvi, difícil de realitzar al si mateix de la companyia”, explica Anna Busquets, directora d’operacions d’una companyia que cobeja “trencar amb la consultoria clàssica, generant una nova cultura de la innovació”. Així doncs, calia “trobar la manera d’establir un vincle entre l’empresa consolidada i l’start-up per tirar endavant processos com el de transformació digital”, diu el director de tecnologia de l’empresa, Xavier Núñez.

L’empresa, fundada el 2012 per Javier Batanero, desenvolupa, amb el suport de la seva xarxa de 87 persones expertes en camps diversos del coneixement, tres línies de negoci. La consultoria per a empreses clàssica; la co-creació al si de l’empresa, ara mateix la branca que predomina per damunt de les altres, i la plataforma oberta, on les empreses pengen els reptes que volen resoldre perquè equips d’emprenedors els proposin solucions, entre les quals es triarà la més adient. En aquest àmbit, que és el que vol potenciar DIMe Network en el futur immediat, la plataforma Make it Happen ha aconseguit ja un bon grapat de casos d’èxit. Després d’haver tancat l’any passat una ronda de finançament de 126.021 euros amb Crowdcube, per fer evolucionar la plataforma amb Intel·ligència Artificial i machine learning, DIMe Network ha aconseguit recentment la concessió d’un ajut de CDTI per una quantia de 270.000 euros. La intenció és que la tecnologia estigui llesta a finals d’aquest any, per donar un salt qualitatiu i quantitatiu el 2019. Les previsions de negoci apunten a 500.000 euros enguany, el doble que l’any passat.

Optimitzar.

La millora de la tecnologia Make it Happen té per objectiu “l’automatització de tot allò que no aporta valor, per tal que els innovadors es dediquin plenament a crear, mentre que la màquina els pugui ajudar en tasques com obtenir documentació”, explica Anna Busquets.

Com explica Núñez, tot depenent de la circumstància de cada client es farà una solució a mida: “Cal veure quin itinerari necessita cadascú, perquè ens podem trobar que una empresa necessiti una fase prèvia de cocreació al si de l’empresa abans d’afrontar la innovació oberta.”

Entre els clients que han requerit els serveis de DIMe Network, hi trobem companyies de sectors com farmacèutic, financer, alimentació, administracions locals, etcètera. DIMe Network ambiciona, com afirma Xavier Núñez, “oferir solucions per a tothom, gran empresa i pime, i aconseguir que fins i tot les start-ups arribin a penjar reptes a la plataforma. Es tracta d’escalar la innovació”.

En sectors determinats, com ara el farmacèutic, s’ha fet palès que la gran empresa s’adona que “les start-ups tenen molt bones idees, perfectament aprofitables, però els manca el recurs financer que li sobra a la multinacional”, diu Núñez.

De tenir plataforma pròpia a dissenyar plataformes per a altri. Grans corporacions ja s’estan adreçant a DIMe Network perquè els confeccioni una plataforma, sent-ne la gestió responsabilitat de l’equip de DIMe Network. La firma ja ha iniciat un primer disseny per a la Universitat Politècnica de Madrid, en una iniciativa que s’emmarca dins del projecte europeu Horitzó 2020.

Tot i que l’empresa està invertint en IA i Big Data, al capdavall el principal és el factor humà, com assenyala Busquets: “Nosaltres ja hem connectat amb el teixit d’emprenedoria, som una xarxa de científics de la universitat, alguns dels quals lideren empreses tecnològiques, que estan molt ben imbricats amb el món emprenedor. A més, estem vinculats a moltes associacions empresarials i de forma recurrent impartim conferències o organitzem workshops.”

almirall

Cocrear amb les filials

Per escometre la transformació digital i d’innovació general, la farmacèutica es va plantejar un procés de cocreació entre les diverses filials de la multinacional.

europea de viviendas

Gestionar les reclamacions

Amb aquesta constructora de Sòria, el repte era transformar les reclamacions postvenda en un valor afegit i implicant l’empresa amb el client final es va dissenyar una app d’atenció al client.

imancorp foundation

Salvar més vides a la mar

Abenefici de Proactiva Open Arms, la firma IMAN ha aconseguit que els emprenedors li dissenyin un dron destinat al salvament marítim i un sistema per a la millora social de la ciutat de Terrassa.

unilever

Com acostar la marca al client

Uequip d’universitaris de primer any va guanyar amb un projecte que reflectia com Unilever ens acompanya des que naixem a través de diversos productes.

solutions

Idees per millorar la web

Aquest fabricant d’uniformes primer va recórrer a la cocreació per millorar la web, el prototipus resultant es va penjar a Make it Happen i han sorgit sis propostes de redisseny de la web.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.