Economia

Mercadona guanya 322 milions el 2017

El benefici es va reduir un 49% perquè va fer inversions més elevades, de més de 1.000 milions

La facturació creix un 6%

Mercadona va tancar l’exercici del 2017 amb un benefici net de 322 milions d’euros, una xifra un 49% més baixa que la que va aconseguir en l’exercici anterior –en què va guanyar 636 milions d’euros–, perquè va fer més inversions, segons va reconèixer el president de la companyia, Juan Roig, en una roda de premsa que va fer ahir a Puçol, al País Valencià. De fet, la inversió efectuada durant l’any va ser la més alta que ha fet mai la cadena de distribució, un 47% superior a la d’un any abans, i va arribar als 1.008 milions d’euros, gràcies sobretot a la partida destinada a l’obertura de noves botigues. En aquest sentit, 481 milions d’euros es van invertir en la reforma de supermercats i l’obertura de nous establiments (29, de manera que Mercadona ja té 1.627 botigues); 186 milions a implantar productes frescos; 175 milions a la construcció de blocs logístics; 141 milions en transformació digital, i 25 milions en compres i formació de treballadors per a les obertures fetes a Portugal. Mercadona té previst construir un centre logístic a Porto que abastirà quatre nous supermercats que podrien estar operatius l’any 2019. A banda, continua amb la construcció del bloc logístic d’Abrera, una inversió que s’allargarà durant el 2018.

Segons les previsions de la companyia, Mercadona tornarà a fer novament una inversió històrica el 2018, de més de 1.500 milions d’euros, destinada a l’obertura de 27 supermercats i a la reforma de més de 200 supermercats amb el nou model de botiga eficient. Juan Roig va explicar ahir que el pla d’inversió de la cadena de distribució per als pròxims sis anys serà de 8.500 milions d’euros i procedirà de fons propis. Això permetrà, segons Roig, “transformar” Mercadona.

Durant l’any passat, Mercadona va incrementar les vendes un 6%, fins als 22.915 milions d’euros, i va experimentar un creixement de les vendes en volum del 5%, fins als 11.586 milions de quilos i litres. Segons la companyia, en creixement en superfície constant, tots dos indicadors van experimentar la mateixa evolució (6% en facturació i 5% en volum). Segons Mercadona, ambdues xifres reflecteixen “que l’estratègia de transformació iniciada per la companyia fa un any segueix el camí traçat, com també ho posa de manifest l’increment de més de 75 tiquets/botiga/dia de mitjana.

El president de Mercadona, Juan Roig, va assegurar a la premsa pel que fa al 2017: “Ha estat un punt d’inflexió per a tots els qui formem Mercadona. Estem treballant en el llarg termini i compromesos amb la consolidació d’un projecte de transformació disruptiu que posa al centre l’esforç de les persones. Aconseguir-ho requereix convenciment i el gran mèrit està en l’esforç dels 84.000 treballadors de Mercadona i els proveïdors especialistes per garantir cada dia la satisfacció dels nostres clients.” Durant l’any es van introduir més de 300 productes i millores en els lineals. En relació amb el consum, Roig va assegurar que Mercadona no ha notat cap canvi significatiu en les pautes de consum dels catalans malgrat la situació política, respecte a la qual va confessar que estava preocupat. Aquesta continuïtat en el comportament permetrà obrir dues noves botigues el 2018 i reformar-ne quatre més, segons va avançar.

LA XIFRA

22.915
milions d’euros
de facturació va registrar Mercadona durant l’exercici del 2017, un 6% més que un any abans.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.