Economia

JORDI ARILLA, JOAN SERRA I EMILIO HERNÁNDEZ

CONSELLER DE GESTIÓ PARCMOTOR, ALCALDE DE CASTELLOLÍ I CONSULTOR DE CELLNEX TELECOM

“Ara aportem serveis, seguretat i instal·lacions”

Després d’anys de dèficit, els nous gestors del Parcmotor de Castellolí fan un pas endavant amb socis tecnològics per atreure empreses a l’Anoia

Quines novetats han presentat al Parcmotor?
[Jordi Arilla] Som una empresa privada suma de diverses del món del motor dedicades a la promoció del motor i a esdeveniments que tirarem endavant una instal·lació que en deu anys va ser deficitària. Aquí hi havia un deute molt gran amb l’Institut Català de Finances, proveïdors i creditors, i ho hem deixat tot net. Amb una gestió professional i endreçada, pot ser un bon negoci per a l’empresa privada i una bona oportunitat per a l’administració per dur riquesa, activitat i esport en una àrea oprimida per la crisi. [Joan Serra] S’obre una nova etapa, després d’una situació precària, per ser molt competitius, ja que som un dels circuits més sanejats econòmicament, amb un gestor referent a nivell mundial i amb un soci tecnològic català, Cellnex Telecom, que ens aportarà tecnologia per al vehicle del futur, autònom i connectat. Volem situar-nos en el món com una instal·lació propera a Barcelona perquè les marques vinguin, ens utilitzin i creïn riquesa al territori i llocs de treball. A l’Anoia tenim el Campus Motor Anoia, que amb l’ajut de la Generalitat i el clúster d’automoció ens vendrem com a Catalonia Living Lab. [Emilio Hernández] Cellnex, com a líder en antenes de telecomunicacions, estava preocupat per veure com podia afectar el vehicle connectat les seves infraestructures i estava buscant un entorn per convertir-lo en el seu laboratori.
Quina diferència hi ha amb el que s’oferia fins ara?
[J.A.] Teníem un circuit amb limitacions, fet amb molt d’entusiasme però amb pocs recursos i sense connectivitat. Ara aportem aquesta tecnologia, però també serveis, seguretat i instal·lacions amb capacitat perquè les utilitzin la indústria de la tecnologia i el públic amateur, apropant-les a l’aficionat, per a totes les disciplines: circuit de trial, de motocròs, pistes d’enduro, el pal de paller del circuit de velocitat... I plantegem cursos de tot, també per als cotxes 4x4, perquè hem de ser sensibles al medi ambient. [J.S.] Inicialment va néixer de la Federació Catalana de Motociclisme per a la preparació de pilots i, ara, sense deixar de potenciar l’esport, s’intenta captar indústria del sector de l’automoció. [E.H.] Amb la infraestructura de Cellnex es podrà convertir en un laboratori d’anàlisi del big data orientat a l’automoció. Amb antenes i xarxes wifi dins el circuit, els vehicles podran enviar centenars de paràmetres en temps real. També per a empreses de videojocs de carreres, perquè hi haurà càmeres que permetran associar-hi imatges.
Quan estarà a ple rendiment?
[J.A.] El rendiment l’optimitzarem dia a dia amb el que tenim. Ha passat a ser un circuit gairebé sostenible, però anem més enllà, amb una nau de 700 m² per donar servei a les marques, amb un cobert de 450 m² per a sales de conferències, brífings, menjador o càtering. Acabem d’obrir una cafeteria punt de trobada, tenim una àrea de marxandatge, atenció als pilots i escola. Abans la instal·lació tota sola menjava tant que tenia pèrdues, i ara busquem recursos i hem trobat empreses i socis que ens permet que a l’administració no li costi res. Hem de generar riquesa. [E.H.] Des de Cellnex ja estem desenvolupant uns pals autosuficients per col·locar-hi antenes i càmeres compromeses amb fabricants prèmium que començaran projectes aquí. També portarem competicions universitàries de cotxes i motos elèctriques. [J.S.] L’Ajuntament ha entrat al patronat de la Fundació Catalana per l’Esport de Motor per fer visible l’entesa pública i privada i fa mesos que es fa publicitat del projecte, i amb la Generalitat hem fet missions comercials a la Xina, el Canadà, Mèxic i Alemanya, i l’han vist amb molt bons ulls.
Quins clients tenen?
[J.A.] El de referència ha sigut McLaren, amb el qual tenim un acord per desenvolupar una sèrie de vehicles i ens demana totes aquestes tecnologies, serveis i prestacions. Volvo va fer aquí la presentació mundial de camions híbrids i amb gas; BMW va fer la del Sèrie 5 i va portar 3.500 persones durant un mes; Renault, la presentació dels 4x4 industrials; Jaguar ara és aquí, i Seat fa ara les fotos d’estudi i anuncis del nou Cupra. Els serveis, l’entorn, la marca Barcelona, ens donen credibilitat i força.
Quina inversió han fet?
[J.A.] Només els tres primers mesos hem invertit 770.000 euros en seguretat i hem posat un dipòsit d’aigua d’un milió de litres perquè estem en un entorn natural. Enguany tenim una inversió d’un altre milió d’euros en instal·lació pròpia. La inversió serà milionària i tenim al davant 35 anys de gestió per recuperar-lo i treure’n rendiment. No tenim pressa. Primer hem fet un pas enrere per fer-ne després dos endavant. L’objectiu és oferir a final d’any els serveis de connectivitat i espais d’un circuit exemplar.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia