Puratos invertirà a Sils en noves línies de xocolata blanca i de margarines
La filial del grup belga té previst incrementar la plantilla en 25 persones els anys 2019 i 2020
El maig del 2019 entrarà en servei un nou magatzem
A punt de complir el seu primer centenari, el grup de propietat familiar i capital majoritàriament belga Puratos continua tenint a la península Ibèrica el seu principal mercat. L’empresa Puratos Iberia, amb seu a Sils i plantes a Sils, Riudarenes i Sintra (Portugal), viu un “moment dolç”, en paraules del que és el seu director general des del gener d’enguany, Jorge Grande. La filial es va constituir l’any 1968 i té 550 treballadors. Amb tot, preveu augmentar la plantilla l’any vinent en 25 llocs de treballs directes més quan es posin en marxa les noves inversions previstes als centres de producció gironins, entre els quals hi ha una nova línia de xocolata blanca i una nova línia de margarines, previstes en el pla quinquennal.
L’empresa, que ha tancat el 2017 amb una facturació de 195,74 milions d’euros, ven aproximadament més de 83 milions de quilos de producte a l’any. “El 90% dels forns de pa a Espanya fan servir algun producte Puratos”, diu Grande. La companyia té unes 850 referències diferents de productes emprats en forns de pa –tant artesans com industrials o semiindustrials i el canal horeca–, pastisseries i xocolateria. Tant la branca de forn de pa com la de pastisseria es reparteixen un 40% del negoci cadascuna i el 20% restant es fa amb les xocolates. “No crec que aquesta proporció variï amb els anys, ens sentim còmodes així, i la nostra estratègia és segmentar-nos cap a productes de major valor afegit”, explica Jorge Grande. En aquest sentit, la companyia destina una part important dels recursos a la recerca i el desenvolupament (R+D) i se centra ara en productes més saludables que no renunciïn al bon gust i que s’adaptin a les necessitats de diferents col·lectius, com poden ser els infants o la gent gran o les persones que tenen al·lèrgies i intoleràncies o segueixen dietes especials.
Sils funciona a bon ritme
“Sils és un dels centres de producció més importants del sud d’Europa”, reconeix Jorge Grande, màxim directiu de la companyia a l’Estat. Les línies de producció funcionen a un ritme d’entre el 60% i el 90% i quan s’acosten al 80% es planteja ja la seva ampliació. És el que passa, per exemple, amb la línia de producció de margarines, ja en el 80% de la seva capacitat i que serà objecte d’una nova ampliació en l’exercici de l’any que ve. Puratos planifica les inversions en programes quinquennals, amb prop de 25 milions d’euros per període, i està previst que el març de l’any que ve s’inauguri l’última inversió del programa 2014-2018. Es tracta d’un nou magatzem intel·ligent amb capacitat per a 10.000 palets que s’inaugurarà el març de l’any 2019 i que haurà suposat una inversió de 9 milions d’euros.
Per al pla d’inversió 2019-2020, en què la plantilla s’incrementarà en entre 20 i 25 treballadors directes més, s’inclou la nova línia de margarines però també una nova línia de xocolata blanca, una nova línia de farcits i l’ampliació de la instal·lació fotovoltaica del site.
A tot el món, el grup Puratos està present en més de cent països i el volum de negoci durant l’exercici del 2016 va assolir els 1.664 bilions d’euros. Aquell any, a Espanya, Puratos va facturar 190,68 milions d’euros i va vendre més de 83 milions i mig de quilos de productes.
Barcelona, cita de Puratos el 2019
La qualitat i la recerca mereixen un capítol en la història de Puratos. L’empresa és pionera en la creació d’una Biblioteca de Masses Mare a la planta de St. Vith, a Bèlgica, que en preserva i en té catalogades unes 120 d’arreu del món, 7 de les quals procedeixen de la península Ibèrica.
A més, la companyia realitza un estudi triennal mundial sobre les tendències de consum en pa, pastisseria i xocolates a partir d’11.000 entrevistes a consumidors de 25 països i Barcelona ha estat la ciutat triada per presentar els resultats del treball Taste Tomorrow el maig del 2019, en una trobada que reunirà els principals directius i consellers delegats de les marques del sector, clients entre els quals hi ha des de cadenes de distribució fins a artesans.