L’històric hotel Aromar s’obre de bat a bat a la platja
L’establiment, adquirit per la família Comas el 1979, s’ha sotmès a una reforma integral en el temps rècord de 7 mesos
Els espais de la planta baixa ara són més diàfans i han eixamplat totes les finestres
Un dels establiments emblemàtics del passeig marítim de Platja d’Aro, l’hotel Aromar, ha reobert aquest mes després d’una reforma a fons que, tot i mantenir l’estructura de l’edifici, el fan difícil de reconèixer per dins i per fora. Adquirit per l’empresari Jordi Comas el 1979, tot i que l’edifici datava dels anys 60, l’establiment ha afrontat una transformació centrada a obrir-lo més al mar i la platja i a assolir la categoria de quatre estrelles. La presidenta del grup, Carme Hospital, destaca la complexitat dels treballs, que van iniciar a mitjan octubre de l’any passat sobre un projecte concebut pels estudis XC Arquitectes –pel que fa a estructura i instal·lacions– i BOW Design –centrats en el disseny d’espais i l’interiorisme–. Aquest vespre, un cop fet el rodatge de les noves instal·lacions, les presentaran en societat en un acte amb 400 assistents confirmats.
Després de set mesos de feina intensa, planificada setmana a setmana i amb fins a 180 operaris treballant-hi alhora en diferents tasques, el resultat són unes instal·lacions més obertes a l’horitzó marítim de la platja Gran, amb grans finestrals per a la zona del restaurant, força diàfana fins a la recepció posterior, i la reforma total de 103 de les 154 habitacions, on s’han potenciat les obertures cap als balcons. Pel que fa a la resta de cambres, la intervenció ha estat menor, però s’ha renovat, per exemple, la roba tèxtil i la pintura. Entre les tipologies, posen èmfasi en les 5 suites, i les 24 habitacions panoràmiques que han reformat.
Hospital explica que feia anys que tenien prevista l’obra, però que per la seva envergadura s’havia anat endarrerint. L’any passat, el grup va decidir abordar un paquet d’inversions que, en global, volten els 4,5 milions d’euros i que també han servit per posar al dia i ampliar l’hotel Costa Brava, l’altra nau capitana a més de la participació compartida al S’Agaró Hotel –amb la família Sibils –Ensesa.
Un cop completada la intervenció a l’hotel, ara se centraran en la zona de la terrassa exterior del passeig, amb una pèrgola i vidrieres mòbils per garantir l’ombra, l’habitabilitat fora de l’estiu i el manteniment de la il·luminació natural a la zona interior del restaurant. El bufet Mestral manté l’oferta de proximitat i la cuina de mercat, també oberta als que no s’hi allotgen, sota la supervisió del xef del restaurant Aradi, Blai Florensa.
Segona fase per al 2020
Per abordar la posada al dia dels establiments, el grup va incorporar l’any passat Diego Arnaste, exdirector, entre d’altres, del Parador d’Aiguablava, com a director general. La reforma, però, encara té recorregut i en una segona fase, amb finalització prevista el 2020, preveuen traslladar la piscina al terrat de l’establiment, amb una terrassa i zona spa, i habilitar un aparcament subterrani privat ara ocupat per la piscina en superfície. El pla d’inversions, en el conjunt del grup, encara preveu invertir 4 milions més, repartits amb els hotels Costa Brava i Platjadaro.
LA XIFRA
Llits encarats a l’horitzó marítim
La disposició tradicional dels llits a les habitacions d’hotel és perpendicular a les finestres. També era la configuració habitual a l’Aromar, però amb la reforma l’han capgirat seguint l’aposta de situar els llits encarats cap al finestral, per donar valor a les vistes en primera línia.
El canvi ha implicat refer totalment les instal·lacions de les cambres, que giren al voltant dels llits i els imponents capçals d’ònix, quars o alabastre, grans peces que exploten la il·luminació indirecta –amb làmpades interiors que fan servir la pedra polida com a pantalla– i uns volums polivalents que integren endolls i que en fan, alhora, una lleixa, un escriptori, una taula. Fins i tot algunes habitacions disposen de la pica del lavabo adossada. Són de disseny italià i, per les seves dimensions i pes, les van haver d’entrar, cambra per cambra, a través dels balcons amb l’ajut d’una grua ploma.
En la gamma de colors aposten pels blancs, més mediterranis i actuals, en diàleg amb els marbres dels terres i el mobiliari nòrdic i pufs de les marques valencianes Missana i Houtique.