Economia

La innovació d’Evvo Retail porta el futur al present

Atreviment La firma igualadina elabora projectes disruptius per al comerç

Desenvolupen espais per a clients de Catalunya, l’Estat espanyol, Portugal i Dubai

Evvo Retail va néixer d’una reconversió obligada i basa el seu creixement en el repensar constant d’un futur que aconsegueix portar fins al present. Pep Valls és l’ànima d’Evvo. No és l’única. L’empresari de la pell igualadí Fernando Fontanellas és l’altra. Però Valls, acompanyat d’un equip humà exquisit, és l’esperit humanista i innovador que dona vida als projectes més avançats per al retail.

Amb altres companys d’IDEP (Escola de la Imatge i el Disseny) funda el 1985 un primer estudi a Barcelona, i sis anys més tard en crea un altre a Igualada, d’on és fill. No va ser fins al 2006 que neix NBOWM, un estudi de màrqueting conceptual basat en la interacció entre tecnologia i humanisme. “Crèiem i creiem que és la base per crear un futur millor per a les persones”, puntualitza Valls.

Es van especialitzar en màrqueting estratègic, comunicació gràfica i innovació en el punt de venda. L’empresa va arribar a tenir fins a 23 treballadors de nou nacionalitats. “Fèiem venir gent de tot el món a treballar a Igualada, i alguns fins i tot s’hi van quedar a viure”, recorda. Però, afegeix, “va arribar el tsunami de la crisi i ens vam haver de replegar. Ens va faltar una mica de temps per acabar de desenvolupar-nos”. Es van reconvertir en Evvo Retail, una empresa de màrqueting conceptual i es van posar com a objectiu avançar-se en innovació a la resta. Els projectes implementats i les xifres mostren que ho han aconseguit. “Vam passar de ser un equip que només jugava a l’atac a un que juga també a la defensiva”, comenta, però sempre pensant a guanyar.

L’equip d’Evvo el formen cinc persones fixes i tres col·laboradors habituals. Fan projectes per a espais comercial a Catalunya, l’Estat espanyol, Portugal i Dubai. A Portugal van entrar de la ma de la cadena de distribució francesa Leclerc, mentre que a l’Estat treballen, entre d’altres, amb Spar. Amb Dubai el lligam té arrels blaugrana. “El Barça jugava el mundial de clubs del 2009 a Abu Dhabi. Havia de trobar una excusa de feina per viatjar-hi, i vaig aprofitar una missió comercial que casualment organitzava aquells dies l’Ajuntament de Barcelona als Emirats Àrabs. D’aquí van sorgir les relaciones comercials que avui tenim a Dubai”, explica .

Projecte futurista.

Valls és reservat quant a esmentar els clients per als quals Evvo treballa, però en destaca un de molt especial, la cadena lleidatana de supermercats Plusfresc, “que sempre han sigut companys de viatge”. Des del 2000 treballen per repensar la nova generació de centres Plusfresc, que bé podrien ser un dels candidats a donar vida al nou projecte, o a una part, que Evvo va presentar el juliol passat: el SuperLab, el supermercat futurista que integra atenció personalitzada als clients, tecnologia interactiva i compra ètica. Un projecte trencador.

SuperLab va néixer com a idea el 2015, després d’analitzar l’evolució del sistema de compra i les conductes dels clients. Acompanyats de Porcelanosa, que ha dissenyat els materials que compondrien un edifici de les característiques proposades per Evvo, SuperLab vol marcar les tendències del supermercat del futur.

EVVO RETAIL

Facturació
350.000 €
Treballadors
8
Any de fundació
2010
“Una de les nostres missions com a empresa és pensar que des de la nostra feina fem millor la vida de les persones, i això també abasta la compra diària, i per això lluitem a casa nostra”, afirma Pep Valls.
Superlab

Perquè omplir la cistella també sigui agradable

Pocs productes físics, molta tecnologia, zones de descans, comerç ètic i menjar saludable. El SuperLab que proposa Evvo utilitza energia i materials sostenibles i vol fer de la compra diària una experiència lúdica. Comprèn quatre zones: recepció; àrea d’exposició del producte, amb un tractament especial per a la fruita i la verdura, conreades en horts o hivernacles que es podran veure des de l’interior del supermercat a través d’una vidriera; una gran pantalla tàctil i altres de més petites, i prestatges per a productes bio, ecològics, gurmet i de proximitat; i una cinta transportadora que evitarà cues i entregarà la compra física al client o la durà allà on ell decideixi.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.