El Consorci de Promoció Turística de l'Alt Penedès, dividit per la marca

El president va fer servir el vot de qualitat per aprovar l'adhesió a la marca Costa de Barcelona

El president del consorci, Lluís Valls, va haver de fer servir el vot de qualitat per aprovar l'adhesió de l'Alt Penedès a la marca Costa de Barcelona, que inclourà les comarques del Garraf i el Baix Llobregat. Fa un any la Diputació de Barcelona va iniciar un projecte per canviar la marca de Costa del Garraf, ja que després de 25 anys el sector turístic de les tres comarques ha convingut que no ha funcionat. El debat, però, que des de la Diputació de Barcelona es va centrar en la marca i el nom que s'havia de donar a aquest territori per vendre paquets turístics a l'exterior, des de l'Alt Penedès s'hauria d'haver centrat en altres objectius. Pere Guilera, vicepresident del Patronat de Turisme de Subirats, creu que el que no ha funcionat ha estat l'àmbit d'actuació: «Promocionar conjuntament el Garraf, l'Alt Penedès i el Baix Llobregat és erroni perquè són realitats diferents.» Guilera entén que la promoció del Baix Llobregat està més directament relacionada amb Barcelona i el turisme de negocis, mentre que l'Alt Penedès i el Garraf, conjuntament amb el Baix Penedès i l'Anoia podrien buscar una escletxa molt clara per fer promoció de l'enoturisme. Guilera creu que, des que fa un any es va començar a treballar en aquest projecte, s'ha evitat el debat d'arrel i tant des de la Diputació de Barcelona com des d'altres institucions s'ha menystingut l'Alt Penedès pel fet que no hi ha places hoteleres. Però el vot negatiu del Patronat de Turisme de Subirats va anar acompanyat del de Vilafranca, el Consell Regulador de la DO Penedès i Uvipe. Els vots a favor de la proposta van ser del president del consorci, Lluís Valls, –que considera que aquells que hi van votar en contra no han entès el procés ni els objectius–, l'Incavi i l'Institut del Cava. El Patronat de Turisme de Sant Sadurní d'Anoia es va abstenir. Precisament, dilluns des de la plataforma per la vegueria pròpia ja van advertir que la Diputació treballa amb un full de ruta fals perquè «l'àmbit d'actuació és fictici i no dóna resposta a les necessitats reals del Penedès perquè no l'entén com una unitat».

Reunions a Can Bonastre

Algunes de les reunions que van mantenir els integrants del Consorci de Promoció Turística de l'Alt Penedès durant el procés de redacció de la nova marca es van fer a l'hotel del centre d'enoturisme de Can Bonastre, a Masquefa. Precisament, aquest centre ha estat un dels pioners dins la Denominació d'Origen Penedès quant a la promoció de l'enoturisme de qualitat com una via paral·lela a la producció vitivinícola. Aquest centre, però, que ha estat un referent al Penedès, quedaria fora dels paquets de promoció que es farien amb el lema Costa de Barcelona. Mar, modernisme i Penedès, ja que està situat a Masquefa, a la comarca de l'Anoia. Des de l'Alt Penedès, hi ha entitats que qüestionen la conveniència de vendre el Baix Llobregat sota el lema del Penedès, més que no pas acompanyar el Penedès amb la marca de Barcelona, cosa que consideren majoritàriament encertada i profitosa.

Promocionaran l'Alt Penedès a través del mòbil

Albert mercader

El Consorci de Promoció Turística de l'Alt Penedès utilitzarà les noves tecnologies aquest any per ampliar l'oferta informativa i de promoció del territori. Segons ha explicat aquesta setmana l'ens, dins del pla d'acció que es preveu aplicar aquest any per difondre l'enoturisme destaca la utilització d'un nou sistema, pioner a la comarca, que permetrà als associats del club Enoturisme Penedès informar els clients sobre la seva disponibilitat i els serveis que es donen per poder planificar la seva estada al territori. Per accedir al servei, que es posarà en marxa a partir del mes que ve, els usuaris s'hauran de registrar al lloc web que s'ha creat i, una vegada formalitzat el tràmit, podran accedir a les dades que oferirà la plataforma de continguts a través del web o bé del telèfon mòbil.

Synctur és una aplicació creada per Infocket per al mòbil que permet disposar de tota la informació rellevant (actualitzada a temps real) de l'Alt Penedès. La informació en format de text, imatges, àudio i també vídeo permet explorar amb tot detall la informació sobre el lloc, els esdeveniments, l'agenda, els costums, els monuments, les rutes, la gastronomia, l'entorn, l'entreteniment, els comerços i els serveis de totes les localitzacions disponibles en el sistema.

El consorci preveu també durant aquest any fer una campanya de difusió dels miradors del territori i en pròximes difusions de plànols incloure aquests elements identificadors. El pla d'acció previst per enguany inclou, a més, la creació de més recursos per promocionar l'oferta d'enoturisme i l'ampliació de continguts dels llocs web que actualment promocionen el territori i l'oferta turística.

D'altra banda, els responsables tècnics del Consorci de Promoció Turística de l'Alt Penedès han explicat la voluntat de desenvolupar aquest any l'observatori turístic del Penedès, que servirà per disposar de dades sobre el flux turístic que arriba a la comarca atret per l'oferta relacionada amb la indústria del vi i del cava, un dels principals sectors econòmics de l'Alt Penedès, el Baix Penedès, l'Anoia, el Garraf i el Baix Llobregat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.