Economia

Globalimar, de Llagostera, factura 34 milions el 2018

Suposa un creixement d’un 9,4% respecte de l’any anterior de l’empresa especialitzada en l’elaboració i comercialització de productes de mar

Duplica la facturació en cinc anys

Globalimar Europa, l’empresa de Llagostera dedicada a l’elaboració, importació i comercialització de productes del mar congelats, va tancar el 2018 amb una facturació de 34,5 milions d’euros, una xifra que suposa un 9,4% més que l’any anterior. Fundada el 2008, amb aquestes dades l’empresa consolida el creixement, en duplicar la facturació els darrers cinc anys. Segons l’empresa, els bons resultats són fruit de la important expansió que du a terme, que els ha permès, segons expliquen, consolidar-se en el mercat exterior, així com el desenvolupament de productes de valor afegit i l’increment de la seva penetració al canal de venda al detall.

La seva oferta de productes se centra sobretot en una gamma especialitzada de varietats concretes de crustacis, peixos variats, surimis, cefalòpodes i bivalves que comercialitzen amb les marques Aligator, Amura i Amatsu.

Globalimar, que té seus a Las Palmas de Gran Canaria, Pontevedra, Portugal i Itàlia, importa els productes sobretot del sud-est asiàtic i del nord d’Europa i, en menor mesura, d’Amèrica del Nord i del Sud. Tot i la seva internacionalització, l’Estat espanyol concentra encara el 85% de les seves vendes.

“Aquest 2019, esperem aconseguir els 37 milions d’euros en vendes, de què un 20% correspondrien a exportacions”, afirma el CEO de Globalimar, Jordi Martí. De fet, l’any passat, la companyia va continuar la seva expansió als mercats exteriors i va obrir la delegació de Portugal, amb personal propi, i d’Itàlia, a través d’un acord de col·laboració amb un agent especialitzat que representa els seus productes a Itàlia.

Pel que fa a la gamma de productes, l’any passat, Globalimar va multiplicar la gamma de productes en envàs skin, passant de 28 a 40 referències diferents, que poden trobar-se en els linials de peix congelat de supermercats i hipermercats. Entre les últimes novetats en aquest sistema d’envasat hi ha les petxines de pelegrí del Pacífic, els escamarlans i les cues de llagosta. Aquests llançaments també estan avalats per les certificacions MSC/ASC i IFS Food, que la companyia va aconseguir també l’any passat. L’MSC/ASC cerfitfica que els productes provenen de la pesca sostenible i la IFS Food garanteix, segons l’empresa, la seguretat i la qualitat alimentària de tots els processos de manipulació dels productes de mar congelats a la filial Globalinnova, al Bruc (Barcelona).

LA DATA

2008
Es va crear
l’empresa de Llagostera, que no va parar d’augmentar en facturació.

LA XIFRA

9,4%
d creixement
en la facturació es va registrar l’any passat respecte del 2017.

LA FRASE

Aquest 2019, esperem aconseguir els 37 milions d’euros en vendes
Jordi Martí
CEO de Globalimar Europa


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.