Diferents municipis de l'Alt Camp organitzen activitats dins el programa del Comerç Just

Xerrades, jocs, exposicions, documentals i altres activitats per tota la comarca

Diver­ses pobla­ci­ons de la comarca –Alió, Alco­ver, Cabra del Camp, Valls, Vila-rodona, Vall­moll i, com a nove­tat aquest any, el Pla de Santa Maria– orga­nit­zen acti­vi­tats durant aquest mes de maig rela­ci­o­na­des amb el Comerç Just i la Banca Ètica.

La coor­di­nació gene­ral de la Festa del Comerç Just i la Banca Ètica 2010 –amb el lema Maco per fora, lleig per dins– la por­ten a terme qua­tre ONG reco­ne­gu­des pel seu tre­ball i experiència en la pro­moció del Comerç Just i la Banca Ètica a Cata­lu­nya: Setem Cata­lu­nya, Alter­na­tiva 3, Intermón Oxfam, Xarxa de Con­sum Soli­dari i Fets. La Festa del Comerç Just i la Banca Ètica cele­brarà aquest any la seva onzena edició el 8 de maig, coin­ci­dint amb el Dia Inter­na­ci­o­nal del Comerç Just. En total, es rea­lit­za­ran 98 actes fes­tius a muni­ci­pis de tot Cata­lu­nya i un cop més la ciu­ta­da­nia serà l'autèntica pro­ta­go­nista.

El Comerç Just és una forma alter­na­tiva de comerç que busca acon­se­guir unes rela­ci­ons comer­ci­als més equi­ta­ti­ves entre els països rics del Nord i els països empo­brits del Sud del pla­neta. El Comerç Just té en compte valors ètics i medi­am­bi­en­tals, res­pecte dels cri­te­ris exclu­si­va­ment econòmics del comerç tra­di­ci­o­nal.

La Banca Ètica és una alter­na­tiva als bancs con­ven­ci­o­nals que com­bina els bene­fi­cis soci­als amb els bene­fi­cis econòmics. Comp­tes d'estalvi, fons d'inversió o dipòsits a ter­mini que pre­te­nen l'ús ètic dels diners i apos­ten per empre­ses res­pon­sa­bles soci­al­ment i ambi­en­tal. La Banca Ètica implica les per­so­nes i la seva capa­ci­tat d'estalvi en pro­jec­tes que bus­quen el desen­vo­lu­pa­ment, la redis­tri­bució de la riquesa i la pro­tecció del medi ambi­ent a qual­se­vol lloc del pla­neta. Tenen la trans­parència com a prin­cipi fona­men­tal.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.