Economia

Desigual incorpora la innovació i la tecnologia a l’estratègia de creixement

La companyia crea una àrea específica des d’on ha endegat projectes basats en intel·ligència artificial i 3D per oferir al client experiències holístiques

La firma participarà al Sónar+D Innovation Challenge

Desigual, la firma tèxtil creada el 1984 a Barcelona pel suís Thomas Meyer, va signar el gener passat un acord de col·laboració amb Barcelona Tech City, l’ecosistema que agrupa més d’un miler d’empreses de l’àmbit tecnològic i digital, amb l’objectiu de donar resposta als reptes que planteja la indústria de la moda en uns moments de gran transformació.

Desigual ha invertit en els últims tres anys més de 60 milions d’euros en la digitalització dels processos logístics i en la xarxa de distribució per millorar el model omnicanal i fer possible una bona relació de convivència entre el canal en línia i la botiga física. En definitiva, un pas més en el camí cap a la sortida de la crisi que pateix des de fa uns anys.

“Volem estar a prop dels ecosistemes tecnològics de casa, dels agents socials que formen part d’aquest cercle virtuós que és la innovació, perquè al final no es tracta només de tecnologia, sinó de propiciar espais i contextos de coneixement, que aportin valor a tothom. Aquesta és la raó de l’acord amb Barcelona Tech City i dels que hem fet amb altres actors, com universitats, centres d’investigació i la mateixa administració”, explica Javier Fernández, cap de l’àrea d’innovació tecnològica de Desigual.

L’àrea que capitaneja va ser creada el juny del 2019. Per tant, encara és d’hora per parlar de projectes consolidats i de resultats, però algunes idees ja estan prenent forma. “Estem treballant en assistents virtuals que utilitzen la intel·ligència artificial, i posant també la realitat virtual en el focus”, revela Fernández.

Visió 360 graus.

Un altre dels projectes en què estan immersos és la creació d’avatars en 3D, “que aconseguiran que quan el client vulgui comprar una peça de roba, unes sabates o un complement vegi exactament com li queda la talla o el color que ha triat. Tindrà una visió de 360 graus de com li queda la peça, la sabata o el complement”. Puntualitza que l’avatar es podrà utilitzar tant en el canal en línia com a la botiga física, i que oferirà al client “una experiència completament holística”.

Fernández assegura que l’acord amb Barcelona Tech City reflecteix la visió d’innovació oberta que té la companyia i l’interès per estar a prop de l’ecosistema start-up de la ciutat. “Ens proporcionarà la innovació tecnològica que ens ajudarà a conèixer millor el nostre client, a apropar-nos-hi més, amb propostes molt més adequades i personalitzades, a traslladar un coneixement molt més ampli del client i de la mateixa marca, eixamplant la connexió entre tots dos.” D’altra banda, assenyala, “aquest cercle virtuós també afavorirà els processos interns de la companyia”.

Desigual no només busca acostar-se a la innovació barcelonina. “Anem on calgui per conèixer start-ups i inversors, tant de l’àmbit nacional com internacional.” Vol crear i també provocar la creació. En aquest sentit, la companyia ha signat un acord amb Sónar+D per participar en l’Innovation Challenge de l’edició d’enguany, un programa d’acceleració intensiva que consistirà a resoldre el repte que la firma plantegi als participants un mes abans, per arribar als tres dies de l’esdeveniment musical i artístic amb una solució innovadora que hauran de presentar. “Això generarà un àmbit de coneixement i innovació brutals”, afirma Fernández. A més, Desigual també estarà present en el 4YFN, la fira de start-ups paral·lela al Mobile World Congress, on s’entrevistaran amb empreses emergents amb solucions aplicables al sector de la moda.

La innovació també ha entrat en els objectius de la firma a través de la sostenibilitat. El pla estratègic 2020-23 de la companyia promou l’ús de fibres sostenibles i la fita ja s’ha traslladat a la col·lecció d’aquesta primavera, amb un percentatge de fibra sostenible de l’11%. Per a l’hivern que ve, s’assolirà el 20% i en la roba esportiva ja se situa en el 40%.

La firma té quatre centres logístics –Viladecans, Gavà, New Jersey (Estats Units) i Hong Kong–, deu canals de distribució, oficines en més de quinze països, més de mig miler de botigues de la seva marca i està present en noranta països. A Barcelona, on té la seva seu mundial, hi treballen 800 persones.
Facturació
655 M€
Treballadors
3.700
Any de fundació
1984


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.