Economia

El negoci en línia Freshly Cosmetics obrirà botiga a Madrid

La firma de productes cosmètics naturals, creada com a comerç electrònic, tindrà un segon establiment físic

Les vendes a Itàlia estan seguint un ritme de creixement similar a les del mercat local

Només fa quatre anys i mig, tres companys d’enginyeria química de la Universitat Rovira i Virgili van posar en marxa un negoci en línia de cosmètica sense addictius químics i amb actius majoritàriament naturals. En aquest curt període de temps, han passat de no facturar res a facturar 12,6 milions d’euros, donar feina a 120 persones i fer el salt al negoci off-line.

El mes d’octubre passat van obrir la seva primera botiga física al cèntric carrer Portaferrissa de Barcelona, i per a l’estiu esperen inaugurar-ne una altra a Madrid. “Hem localitzat algunes ubicacions que encaixen amb el que estem buscant i esperem arribar a un acord en breu”, avança Elena Herrera, brand manager de la companyia.

L’empresa, amb seu a Reus, va identificar l’any passat que ser un negoci exclusivament digital els deixava coixos i van començar a definir de quina manera volien establir l’omnicanalitat.

“Tenir botigues pròpies ens apropa al client d’una manera diferent a com permeten les xarxes socials i el negoci en línia. Ens facilita també projectar la nostra imatge d’una manera molt clara i fidelitzar els clients”, explica Elena Herrera.

Aquesta nova via de vendes, a més, els permet obrir-se a nous perfils de clients. Ara com ara, el consumidor estàndard de Freshly Cosmetics és una dona d’entre 25 i 45 anys, que viu majoritàriament a Barcelona o Madrid. “No és casualitat, doncs, que haguem començat per aquí la nostra expansió amb locals propis”, explica Herrera.

Els plans de l’empresa per a la seva expansió de botigues físiques no es queden a les dues grans ciutats de l’Estat espanyol, ja que a mitjà termini aspiren a inaugurar nous establiments en poblacions mitjanes espanyoles, amb uns objectius similars als que ja tenen a Barcelona i als que esperen amb la propera obertura a Madrid. “Ho farem a poc a poc, un cop haguem establert les dues primeres”, diu la brand manager de Freshly Cosmetics.

Així mateix, Elena Herrera explica que en un termini més llarg, la voluntat és obrir locals propis en altres països europeus, principalment a Itàlia, on ara com ara estan registrant uns creixements de negoci similars als que tenen al mercat local.

Actualment, la companyia té el gruix del negoci a l’Estat espanyol, però com que no es conformen amb aquest mercat, tenen previst anar augmentant progressivament la seva presència en altres països. En principi, han començat per Europa i, en concret, per països més propers físicament i culturalment, com França i Itàlia, però aspiren a multiplicar la seva presència internacional.

Justament per aquest creixement global, a més, del retorn que preveuen per la seva aposta per la multicanalitat, Freshly Cosmetics espera tancar l’exercici del 2020 amb una facturació de 25 milions d’euros, la qual cosa suposaria doblar la facturació del 2019.

Elena Herrera explica que tenen previst ampliar el nombre de referències, tant de Freshly Cosmetics com de de les altres marques pròpies: Freshly Kids, dedicada a productes per als més petits, i Identy Beauty, la seva marca de maquillatge.

La companyia reusenca, que va començar amb només cinc referències, en té actualment 39 a la venda, que acumulen ni més ni menys que més d’1 milió de productes venuts.

Fidels als orígens en enginyeria dels fundadors (Miquel Antolín, Mireia Trepat i Joan Miralles), Freshly Cosmetics disposa d’un departament d’R+D propi que és el que s’ocupa de les noves formulacions i lidera la innovació de la firma. “En un producte com el Hyper Concentrate Eye Contour Serum es combinen catorze tecnologies clíniques naturals en un únic tractament”, exemplifica Herrera.

Veient-ne l’evolució, resulta obvi que aquests tres emprenedors van saber crear un negoci amb uns valors que en pocs anys s’han anat estenent entre els consumidors. Principis com la sostenibilitat, els actius naturals, la marca love animals i que siguin aptes per a vegans els han ajudat a assolir un creixement com mai s’haurien imaginat i a posicionar-se en el mercat molt ràpidament.

De fet, la companyia acaba de construir unes oficines a Reus que tenen com a fonament aquests valors.

FRESHLY COSMETICS

Facturació
12,6 M€
Treballadors
120
Any de fundació
2016
Per poder engegar el negoci, els tres fundadors van començar amb un finançament col·lectiu a través de Kickstarter, un premi de la Universitat Rovira i Virgili que van guanyar, un altre de l’Ajuntament de Tarragona i un préstec bancari.
la idea del negoci

La mare els va inspirar

L’afició per fer sabons naturals per regalar a la família i als amics de la mare de Miquel Antolín, director general de Freshly Cosmetics, es va convertir el 2015 en la font d’inspiració del seu fill i de dos companys de facultat per convertir-se en emprenedors.

Miquel Antolín, Mireia Trepat i Joan Miralles, que havien acabat els estudis feia poc, van decidir posar en marxa un projecte empresarial propi a partir d’una evolució dels sabons naturals de la mare d’Antolín. Ser assalariats no entrava en els seus plans.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.